  • 11. Data: 2022-08-17 18:02:17
    Temat: Re: Mają wszystko...
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 17/08/2022 16:44, Ghost wrote:

    > A wystarczy sprawdzic czy jest "s" po http, pomijam, ze przegladarki
    > same wrzeszcza

    W dzisiejszych czasach to nie jest zaden wyznacznik bezpieczenstwa.
    W letsencrypt masz certyfikat za darmo - bez żadnego sprawdzania. Inne
    Geotrusty za kilkanaście dolarów. Żadna przeglądarka nie zawrzeszczy

    c.

  • 12. Data: 2022-08-17 18:54:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 17 sierpnia 2022 o 18:02:19 UTC+2 Cezar napisał(a):

    > W dzisiejszych czasach to nie jest zaden wyznacznik bezpieczenstwa.
    > W letsencrypt masz certyfikat za darmo - bez żadnego sprawdzania. Inne
    > Geotrusty za kilkanaście dolarów. Żadna przeglądarka nie zawrzeszczy

    No pacz - a powinna wrzeszczeć jak cetyfikat z letsencrypt albo z geotrust...
    A moja na http to w ogóle nie wrzeszczy.
    Plugin potrzebny?

  • 13. Data: 2022-08-17 19:35:33
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 17/08/2022 17:54, Dawid Rutkowski wrote:

    > No pacz - a powinna wrzeszczeć jak cetyfikat z letsencrypt albo z geotrust...
    A dlaczego ma wrzeszczeć? Twoje przeglądarki mają ich certyfikaty
    wrzucone do zaufanych

    > A moja na http to w ogóle nie wrzeszczy. > Plugin potrzebny?

    Chrome twierdzi "not secure", FF ma przekreśloną kłódkę - innych nie wiem.

  • 14. Data: 2022-08-17 23:47:06
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Ghost <G...@h...net> napisał(a):
    > A wystarczy sprawdzic czy jest "s" po http, pomijam, ze przegladarki same
    > wrzeszcza

    Na czym polega to "s" według Ciebie? Certyfikat potwierdza Ci tylko tyle, że
    domena z którą się łączysz jest faktycznie tą domeną. Tak jest np. na mojej
    stronie, która jest w sygnaturce. A więc masz jedynie potwierdzenie, że nie
    ma ataku man-in-the-middle i nie ma ingerencji w treść strony. W
    rozszerzonej wersji masz jeszcze określony podmiot, na który wydano
    certyfikat. Czyli, że wydawca certyfikatu zweryfikował tożsamość podmiotu,
    dla którego wydał certyfikat. Taką sytuację zauważysz na stronach banków i
    większych portali. Gdyby moja strona miała rozszerzony certyfikat, miałbyś
    poświadczenie, że należy ona do Grzegorza Niemirowskiego. Ale mam zwykły
    certyfikat, więc dostajesz tylko potwierdzenie, że połączyłeś się faktycznie
    z grzegorz.net a nie czymś innym. W każdym razie ciągle chodzi o tożsamość.
    Certyfikat nie poświadcza uczciwości, rzetelności itd. Poza tym obecnie już
    prawie nie używa się gołego http. Kazanie patrzenia czy jest "s" lub ikonka
    kłódki świadczy o mentalnym pozostaniu w latach 90.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2022-08-18 00:02:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Cezar <c...@t...pl.invalid> napisał(a):
    > W dzisiejszych czasach to nie jest zaden wyznacznik bezpieczenstwa.

    Bezpieczeństwo ma wiele obliczy. Jednym z nich jest potwierdzenie tożsamości
    i tutaj SSL się sprawdza. Dla innych rzeczy owszem, nie jest wyznacznikiem.
    Wiele osób nie rozumie jak to działa i po SSL/HTTPS spodziewa się zbyt
    wiele.

    > W letsencrypt masz certyfikat za darmo - bez żadnego sprawdzania.

    Ja tu widzę posta pisanego bez sprawdzania. Oczywiście jest sprawdzane, czy
    domena jest Twoja.

    > Inne Geotrusty za kilkanaście dolarów. Żadna przeglądarka nie zawrzeszczy
    > c.

    Dlaczego ma wrzeszczeć? Certyfikat potwierdza, że domena się zgadza i to
    jest sprawdzane przez wystawcę (CA). Inaczej dane CA nie znalazłobby się na
    liście zaufanych danej przeglądarki.

    Są też certyfikaty EV, które potwierdzają tożsamość prawną podmiotu, ale one
    są droższe i oczywiście wymagają dodatkowej weryfikacji. Być może kiedyś
    przeglądarki będą wrzeszczeć jeśli zobaczą certyfikat nie-EV, ale takie
    czasy jeszcze nie nadeszły.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2022-08-18 08:30:38
    Od: Ghost <G...@h...net>

    > Na czym polega to "s" według Ciebie? Certyfikat potwierdza Ci tylko
    > tyle, że domena z którą się łączysz jest faktycznie tą domeną.

    Oraz ze jest w lancuchu zaufanych

  • 17. Data: 2022-08-18 08:31:27
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 17.08.2022 o 18:02, Cezar pisze:

    > W dzisiejszych czasach to nie jest zaden wyznacznik bezpieczenstwa.
    > W letsencrypt masz certyfikat za darmo - bez żadnego sprawdzania. Inne
    > Geotrusty za kilkanaście dolarów. Żadna przeglądarka nie zawrzeszczy

    No to sprawdz ktore z podanych linkow nie sa wrzskliwe

  • 18. Data: 2022-08-18 11:13:44
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Ghost <G...@h...net> napisał(a):
    > No to sprawdz ktore z podanych linkow nie sa wrzskliwe

    One nie działają lub jest jakieś under construction. Do czego zmierzasz? W
    przypadku strony z pierwszego posta przeglądarka marudzi na http i nie
    marudzi na https, co jest normalnym, typowym zachowaniem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 19. Data: 2022-08-18 11:37:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Aug 2022 23:47:06 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Certyfikat nie poświadcza uczciwości, rzetelności itd. Poza tym
    > obecnie już

    Zatem wprowadźmy certyfikat uczciwości i rzetelności, odpowiednio
    httpsu:// oraz httpsr://

    --
    Marek

  • 20. Data: 2022-08-18 11:39:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 18 Aug 2022 00:02:04 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > jest sprawdzane przez wystawcę (CA). Inaczej dane CA nie
    > znalazłobby się na
    > liście zaufanych danej przeglądarki.

    Prowokacyjnie zapytam: no to jest zaufaną czy nie? Można stronie ufać
    czy nie? Czy raczej już mamy tu różne pojęcia zaufania :)?

    --
    Marek