    From: Mateusz Viste <m...@w...tell>
    Subject: Re: Maly monitorek VGA
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <os2tce$re8$2@node1.news.atman.pl>
    <59e5d73a$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <59e5ee0b$0$3684$426a74cc@news.free.fr>
    <os7ehs$sfs$4$gof@news.chmurka.net>
    Date: 18 Oct 2017 13:28:20 GMT

    On Wed, 18 Oct 2017 11:39:40 +0000, Adam Wysocki wrote:

    > Nikt nie powiedział, że ten NAS jest na SD :)
    >
    > Ja mam do raspi, robiącego za NAS, podpięte przejściówki USB/SATA.

    Ha, też tak kombinowałem, zanim zainwestowałem w J1900 :)
    Trwało to pół roku. Po tym czasie miałem dość błędów I/O przy każdym
    poruszeniu kabla USB, i wiążących się z tym wielogodzinnymi sesjami
    fsck... Nie mówiąc o transferach dyskowych na poziomie 486SX.
    Zlikwidowałem więc pająka z RPi+dwa dyski+trzy zasilacze i wstawiłem
    zwartą skrzynkę miniITX.

    Być może twoje przejściówki jakieś lepsze, albo RPi stoi w spokojniejszym
    miejscu (u mnie był w korytarzu - wystarczyło drzwiami trzasnąć by w dmesg
    pojawił się wysyp błędów).

    No i był też problem z transferem między dwoma dyskami - USB bardzo
    szybko się wysycało (dzielone z Ethernetem... jako NAS daremne - filmy MKV
    notorycznie się cięły). Ale to było RPi 2, może na trójce jakoś inaczej
    to rozwiązali.

    Mateusz