    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Maly monitorek VGA
    Date: Thu, 19 Oct 2017 20:09:02 +0200
    <os2tce$re8$2@node1.news.atman.pl>
    <59e5d73a$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <os5iqv$hdv$1@node2.news.atman.pl> <os7eup$sfs$5$gof@news.chmurka.net>

    On 10/18/2017 1:46 PM, Adam Wysocki wrote:
    > Jakiej firmy?

    Wb Blue 320GB (numer pod nakleja nie chce zrywać) - lowprofile wyjęty z
    Aser Aspire One. Nie zgłaszał bledów w smart (!) do czasu aż uruchomiłem
    test powierzchni z poziomu smartctl. Nagle zauważył i już raportuje.
    Tak, smart był włączony cały czas. Pewno bug w firmware. Wczesniej
    wymieniłem taki sam na gwarancji bo nagle przestał się odpalać.
    Kompletnie. Laptop stoi na biurku i nawet klawiaturę i monitor ma
    podpięty na stałe. Nikt niem nie rzucał choć w zasadzie powinien to też
    przetrwać.

    Samsung HM641JI - problemy z DMA w smart, po jakims czasie badblocki.
    Dysk całe (krótkie) życie schowany w stacjonarnym (acz malutkim)
    komputerze w idealnych warunkach. Idę o zaklad że pracuje głosniej niż
    powinien, cos się rozpadło w łozyskach. Wymieniony na gwarancji, nowy
    rozpadł się tak samo ale już po gwarancji.

    Dwa barracuda ST3160023A. Oba opadły praktycznie w tym samym momencie,
    pracowaly sobie w klimatyzowanej szafce z raidem. Oba mają badblocki
    choć różne ilości. Raid nie backupował internetu, w zasadzie był tylko
    lokalnym NASem.

    > U mnie Segate'y ani WD nie padają... (odpukać)

    Swego czasu miałem kilkanascie WD bodaj 80GB, pracowaly w komputerach
    stacjonarnych. Gdzieś koło roku 2005. Padly *WSZYSTKIE* w okresie
    gwarancyjnym, pracowaly w komputerach stacjonarnych. Pech, ale po wielu
    latach usłyszałem opowieść jak rozpadały się ze 4 WD 250GB w macierzy
    raid. Na tyle synchronicznie że dane stracono.

    > Nie doceniasz rpi3 :)

    I jego wolnego SATA? Mam BananaPI. SATA jest obleśnie wolne, ma bugi.
    Dodatkowo architektura ARM powoduje że kod enkodera wideo kompilował się
    z failsafe C zamiast ze wstawek assemblerowych co powodowało że
    osiągałem jakieś 5 ramek FullHD H.264 dziennie. R-PI 3-ki nie mam. Ale
    czytam ciekawe rzeczy o stabilności na dłuższą metę przy wysokich
    obciązeniach.

    > $ sudo dd if=/dev/sda of=/dev/null bs=1M count=1024 iflag=direct
    > 1024+0 przeczytanych recordów
    > 1024+0 zapisanych recordów
    > skopiowane 1073741824 bajty (1,1 GB), 31,7588 s, 33,8 MB/s
    > $ sudo hdparm -Tt /dev/sda
    > /dev/sda:
    > Timing cached reads: 1440 MB in 2.00 seconds = 720.07 MB/sec
    > Timing buffered disk reads: 84 MB in 3.05 seconds = 27.50 MB/sec

    Czyli ... hmmm... ile razy wolniej niż dziadowski kontroler sata na x86?
    Bo gdzieś w tym wątku napisalem że chcę minimum 30MB/s - taki mam
    najszerszy strumieni video. Co gorsza to tylko na razie - za chwile
    będzie to 4K coś koło 50MB/s.

    Ja wiem że banana/orange/raspberry to fajna zabawka i uzywam gdzie
    indziej. Ale akuratnie w tym zastosowaniu - nie ma zbyt wielkiego sensu,
    choć przyznaje że jeszcze rok temu rzeźbiłem właśnie na orange taki
    "router". Nie wyszło z wielu powodów.