    Subject: Re: Maly monitorek VGA
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <os2tce$re8$2@node1.news.atman.pl>
    <59e5d73a$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <os5iqv$hdv$1@node2.news.atman.pl> <os7eup$sfs$5$gof@news.chmurka.net>
    <osapo2$gf4$1@node1.news.atman.pl>
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Fri, 20 Oct 2017 08:44:47 +0200

> [...]
    > wymieniłem taki sam na gwarancji bo nagle przestał się odpalać.
    > Kompletnie. Laptop stoi na biurku i nawet klawiaturę i monitor ma
    > podpięty na stałe. Nikt niem nie rzucał choć w zasadzie powinien to też
    > przetrwać.
    >
    > Samsung HM641JI - problemy z DMA w smart, po jakims czasie badblocki.
    > Dysk całe (krótkie) życie schowany w stacjonarnym (acz malutkim)
    > komputerze w idealnych warunkach. Idę o zaklad że pracuje głosniej niż
    > powinien, cos się rozpadło w łozyskach. Wymieniony na gwarancji, nowy
    > rozpadł się tak samo ale już po gwarancji.

    Samsungów i WD zepsutych widziałem sporo. Nie kupuję. Problem mały się
    zrobił bo tanie Seagate to teraz Samsungi chyba, ale jakby mniejszy bo
    do pecetów teraz raczej SSD kupuję.

    > Dwa barracuda ST3160023A. Oba opadły praktycznie w tym samym momencie,
    > pracowaly sobie w klimatyzowanej szafce z raidem. Oba mają badblocki
    > choć różne ilości. Raid nie backupował internetu, w zasadzie był tylko
    > lokalnym NASem.

    Ale te dyski to raczej nie do ciągłej pracy. Już dawno się przekonałem
    że warto wydać więcej na dyski dedykowane do NASów czy serwerów. Chodzą
    znacznie dłużej niż typowe pecetowe.

    > Swego czasu miałem kilkanascie WD bodaj 80GB, pracowaly w komputerach
    > stacjonarnych. Gdzieś koło roku 2005. Padly *WSZYSTKIE* w okresie
    > gwarancyjnym, pracowaly w komputerach stacjonarnych. Pech, ale po wielu
    > latach usłyszałem opowieść jak rozpadały się ze 4 WD 250GB w macierzy
    > raid. Na tyle synchronicznie że dane stracono.

    WD nie znoszę. Ile razy próbowałem do nich wrócić to zawsze jakiś numer
    mi odstawiały. Mam teraz kłopot bo kupili Sandiska i nie wiem na ile
    mogę wierzyć w SSD Sandiska i WD.

    Pozdrawiam

    DD