    Date: Sat, 28 Feb 2015 14:21:02 +0100
    From: Bool <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mały szyfrujący scalak

    W dniu 2015-02-28 o 13:51, Marek pisze:
    > Twój hardware wysyła dane, które są "podpisane" (lub zaszyfrowane) kluczem znanym
    tylko jemu i
    > aplikacji. Ale wtedy aplikacja jest łatwiejszym targetem na atak wydobywający
    klucz. Nie wiem czy
    > bez krypt. asymetrycznej da się to zrobić zadawalająco bezpiecznie.

    Czegoś nadal tu nie rozumiem. W takim dużym uproszczeniu zakładałem że u mnie wymiana
    informacji
    będzie wyglądała tak, że aplikacja wysyła jakiś losowy ciąg danych i dostaję
    odpowiedź z mojego
    hardwaeru zaszyfrowaną przy pomocy tajnego klucza. Później aplikacja ją rozszyfrowuje
    przy pomocy
    tego samego klucza i sprawdza czy odpowiedź jest poprawna.

    Jeśli komunikacja jest tylko w jedną stronę hardware -> aplikacja. To skąd mam
    wiedzieć jak
    weryfikować te dane odebrane. Oczywiście mogę je odszyfrować przy pomocy tego samego
    klucza, którym
    były szyfrowane, ale skąd mam wiedzieć co one oznaczają. Dodatkowo ktoś może
    podsłuchać tą
    transmisję i dobudować układ, który będzie wysyłał dokładnie takie same ramki danych.