  • 11. Data: 2018-11-19 12:16:26
    Temat: Re: Mazda się chwali
    Od: Tadeusz <...@n...pl>

    W dniu 2018-11-18 o 15:42, Bolko pisze:
> [...]
    youtu.be

    > A to wcześniej tego ocynku nie było?

    Nie było ocynku i Mazdy rdzewiały jak wściekłe. Dwie osoby u mnie w
    firmie ma poprzedni model "6", nie walone, nie klepane, nie lakierowane
    a rdzy zwłaszcza na progach, nadkolach, błotnikach od pyty :-(

  • 12. Data: 2018-11-19 12:22:21
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-11-18 o 19:59, j...@i...pl pisze:
    > OIDP to o fluorkach i tlenkach możemy mówić przy zabezpieczniu
    > aluminium. A przy stali? Nie wiem, może sie coś zminiło, ale to ktoś
    > kto w tym siedzi może coś napisze. Mirek Ptak?

    Kiedyś powszechne było nakładanie kryształów fosforanu cynku na blach
    zarówno stalowe jak i stalowe ocynkowane.
    Teraz częściej się stosuje cyrkonowanie.
    W obecnym przygotowaniu powierzchni nie ma znaczenia, czy element jest
    stalowy (cynkowany), czy aluminiowy. Pokrywane to jest tą samą chemią.
    Na przykład teraz jestem w nowej fabryce Jaguar Land Rover w Nitrze na
    Słowacji - tu całe zewnętrzne pokrycie jest aluminiowe z wyjątkiem
    drzwi, które są z ocynkowanej stali. Wszystko to jest cyrkonowane chemią
    Henkla na jednej linii :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 13. Data: 2018-11-19 14:08:28
    Od: p...@g...com

    --Najgorsze czasy Fordów, czyli Focus I i Mondeo z tego okresu to 100%
    ocynkowanych blach. Ocynk ocynkowi nierówny :)

    ale nadal jest do dupy ... jesli nowa fiesta ma slabszy lakier niz 15 letni VW golf
    to cos tu jest nie halo, rozwazam teraz mondeo i pierwsze co sprawdze to odpornosc
    powloki lakierniczej

  • 14. Data: 2018-11-19 15:47:26
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > ale nadal jest do dupy ... jesli nowa fiesta ma slabszy lakier niz 15 letni VW golf
    to cos tu jest nie halo, rozwazam teraz mondeo i pierwsze co sprawdze to odpornosc
    powloki lakierniczej

    a w jaki sposób?

  • 15. Data: 2018-11-19 17:21:04
    Od: p...@g...com

    Oględziny no i jak nikt nie będzie patrzył to go kluczem przejadę ;-)

  • 16. Data: 2018-11-19 20:36:17
    Od: <test>

    Użytkownik "Tadeusz" napisał w wiadomości grup

    >Nie było ocynku i Mazdy rdzewiały jak wściekłe. Dwie osoby u mnie w firmie
    >ma poprzedni model "6", nie walone, nie klepane, nie lakierowane a rdzy
    >zwłaszcza na progach, nadkolach, błotnikach od pyty :-(

    Ja mam z 2011, zero śladów rdzy.

  • 17. Data: 2018-11-19 21:43:09
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-11-19 o 20:36, test pisze:

    > Ja mam z 2011, zero śladów rdzy.

    2006 i raz malowane, teraz znowu wyłazi. Tylne błotniki.
    Fajne auto ale ta rdza....

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2018-11-20 15:44:58
    Od: <test>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >wiec marketing wymyslil akcje i popmuja media

    zgadza sie marketing vag dostrzegl, ze mazda w polsce zaczyna byc dlan
    problemem i wszczal brudna kampanie = żenua

  • 19. Data: 2018-11-20 16:48:57
    Od: z <...@...pl>

    ojtam ojtam.

    Niech tam będzie i tryton. Tylko żeby nie rdzewiało.

    jak już poświęcili błotnik to można było zrobić długotrwały test w
    skrajnych warunkach i najlepiej w porówaniu z błotnikami innych marek
    ale przynajmniej swoim starym

    A tak... telewizyjne przechwałki.

    Ja bym się wstydził konieczności tłumaczenia.

    PS. A co z importowanymi samochodami? Też mają "dobry ocynk" ?

  • 20. Data: 2018-11-20 16:51:46

    W dniu 2018-11-18 o 18:25, Bolko pisze:
    > Ja się nie znam ale Zenek pisał że są fosforanowane.
    > Ja mam mazdę z 2002 roku i ona generalnie nie rdzewieje w miejscu gdzie
    > była wycinana ta próbka.
    > Natomiast rdzewieje na spawach i rantach.
    > I sorry ale nie wierze że ocynk w tych miejscach może ogrywać jakąkolwiek
    > role.

    Czyli diabeł nie tkwi w ocynku tylko jakości wykonanie powłok ochronnych ;-)