    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Media podały ...
    Date: Fri, 14 Aug 2015 00:19:43 +0200

    ACMM-033 napisało:

    > (tak, ja wiem, w jakich jednostkach liczy się energię)
    > Pokusiłem się policzyć coś... 200 MW, dajmy na to, w Wa-wie jest 2 miliony
    > luda. Przyjmijmy, że typowy model rodziny, to 2+2, zatem 500 tys.
    > gospodarstw.
    > Wychodzi, że na osobę jest 100W, a na lokal 400. Herbaty się nie ugotuje
    > (1), ale każda osoba włączy żarów...tfu, wróć, kulę grzewczą o mocy pewnie
    > jakieś 99.9W... i akurat Warszawie starczy na światł... wróć, dogrzewanie
    > pomieszczeń wieczorami, by nie ulec szokowi termicznemu, jak zajdzie słońce
    > i temperatura spadnie :))

> [...]

    A może nie chodzi o energię? Nie sądzę, by szło o zakup 200 MWh energii
    z Ukrainy -- bo to w końcu jest warte tyle, co używany samochód. Raczej
    idzie o wsparcie polskiego systemu energetycznego ukraińskim blokiem 200 MW.
    To ma sens -- i wymaga odpięcia go od ukraińskiej sieci i zsynchronizowanie
    z siecią europejską. Też coś w radiu o tym słyszałem, mówili nawet które
    konkretnie elektrociepłownie nadają się do takiego zabiegu. Nic mnie w uszy
    nie ukłuło -- może mówili, że (1) Polska kupi z Ukrainy energię, oraz że
    (2) chodzi w tym dilu o 200 megawatów.

    Jarek

    --
    Syfon umarł. Zgwałcony przez uszy, nie mógł przyjść do siebie, nie mógł
    żadną miarą pozbyć się pierwiastków złowrogich, które mu zaszczepione