  • Data: 2015-04-27 20:30:56
    Temat: Re: Megalaser :))
    Od: __Maciek <i...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 24 Apr 2015 20:10:18 +0200 "ACMM-033" <v...@i...pl>
    napisał:

    >Ciekaw jestem, jakiemu geniuszowi udało się wycisnąć 4W ze struktury
    >mniejszej od ziarenka maku...? Bo mi się taka laserkowa diodka kiedyś w
    >łapce rozpadła, jak próbowałem ją na wierzch wyłuskać i trochę się za mocno
    >szarpnęła, bo wszystko było "ciut za mocno spasowane".

    Oj tam, oj tam, 90% potencjalnych nabywców nawet za dobrze nie wie co
    to są te waty, wiedzą tylko że im ich więcej tym lepiej. Wiadomo że
    nie warto kupować latarki np. 15000W jak na sąsiedniej aukcji jest dwa
    razy mocniejsza i to jeszcze z koszyczkiem na 3xAAA :-D

    >Może w Castoramie coś nabędę, choć jak

    Dobre żaró... WRÓĆ! kule grzewcze wstrząsoodporne są w Leroy Merlin.
    Mają nawet napis że zgodnie z którąś tam dyrektywą UE nie należy ich
    stosować do użytku domowego.

    Jest jeszcze polska firma Helios. Też robi/sprowadza niezłe kule
    grzewcze, ale nie trafiłem nigdzie na takie w sprzedaży (ponoć były
    też widziane w LM).

    W Castoramie faktycznie marny wybór żarówek, a to dziadostwo firmy
    Piła szybko się przepala i nie jest odporne na najmniejsze wstrząsy.
    Wkręciłem taką w przenośną lampę warsztatową i wystarczyło tylko mniej
    delikatnie odłożyć lampę (włączoną) na podłogę i było po żarówce...
    Malowałem niewielką konstrukcję stalową i padły mi przy tej robocie 3
    szt. takich żarówek.

    >widziałem w necie wiertła tam nabyte po próbie przewiercenia czegoś
    >błahego...

    To pewnie zależy jakie. Jak zupełnia taniocha typu Topex czy coś to
    pewnie tak, ale np. wiertła i bity Tivoly (firma podobno francuska) są
    całkiem dobre. Mam kilka wierteł z pokryciem TiN tej firmy i są nie do
    zdarcia. Na bity też nie ma co narzekać - nie do zaje...

    Kiedyś kupiłem wiertło widiowe SDS noname w Castoramie i po wykonaniu
    paru otworów ukręciła się część z wkładką widiową, a wierciłem w
    cegle, nie w betonie...