  • 31. Data: 2020-01-03 15:59:20
    Temat: Re: Microcar dla emeryta
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-03 o 06:55 -0800, WS napisał:
    > Uwazam, ze generalnie nie ma roznicy. Posiadanie PJ praktycznie o
    > niczym nie swiadczy.

    Świadczy, że ktoś nie jest jakimś kompletnym psycholem. To niewiele,
    ale zawsze coś...

    > Sa kraje, gdzie mozna jezdzic bez uprawnien i sie uczyc, ale z kims
    > doroslym, kto ma PJ

    Tak, ale dopiero po zdaniu teorii. Czyli przepisy mniej więcej zna.

    Mateusz

  • 32. Data: 2020-01-03 16:44:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-03 o 15:55, WS pisze:
    > Uwazam, ze generalnie nie ma roznicy. Posiadanie PJ praktycznie o niczym nie
    swiadczy. Stawiam, ze gdyby je zniesiono (kazdy dorosly moglby jezdzic bez) to nie
    bylo by wiekszej ilosci wypadkow.

    Niezwykle odważna teza. Naprawdę odważna.

    --
    MN

  • 33. Data: 2020-01-03 16:53:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, January 3, 2020 at 4:44:12 PM UTC+1, Marcin N wrote:

    > Niezwykle odważna teza. Naprawdę odważna.

    Moze i tak...
    Jesli ktos jest "narwany" i ma wszystko gdzies, to brak PJ i tak go nie zniechceca
    (np. znalem kilka osob jezdzacych na moto nie posiadajac A), sporo osob z sadowym
    zakazem prowadzenia tez sie nie przejmuje...

    Z drugiej strony normalni ludzie sami sie jakos naucza, zeby nikogo nie przejechac,
    czy chocby swojego samochodu nie rozwalic ;)
    Np. mam kolege, ktory majac B od paru lat po kupnie samochodu zaplacil za kilka
    godzin jazdy L-ka z instruktorem, bo nie czul sie pewnie...
    Zniesienie kart rowerowych/plywackich tez nie skonczylo sie brakiem miejsc na
    cmentarzach.
    Ostatnie zezwolenie na jazde "malymi" moto majac B wbrew przepowiedniom fatalistow
    nie doprowadzilo do armagedonu na drogach...

  • 34. Data: 2020-01-03 17:17:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Niezwykle odważna teza. Naprawdę odważna.

    Nie calkiem.
    Jakos tak w wielu stanach USA tak jest, ze zdajesz prosty test
    teoretyczny, dostajesz "learning permit" i juz mozesz jezdzic po
    okolicy i sie uczyc. I to nawet majac 16 lat, czy 15.
    Potem jedziesz na egzamin praktyczny, wlasnym autem, i demonstrujesz
    egzaminatorowi, ze sie dobrze nauczyles.

    Oczywiscie gdzies tam w domysle jest, ze rodzice ci pomoga w tej
    nauce, ale wymogu nie ma.

    Choc jak pamietam wlasne pierwsze jazdy - to jednak ten instruktor i
    jego dodatkowe pedaly sie przydaja.

    J.

  • 35. Data: 2020-01-03 18:33:35
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-03 00:08, Marcin N wrote:

    > To jest jakaś dramatyczna wiadomość.
    > Teraz trzeba mieć ograniczone zaufanie do ludzi z uprawnieniami. Aż tu
    > nagle pojawia się grupa, do której w ogóle nie można mieć zaufania, bo
    > nie znają przepisów, nie mają praktyki.

    Logiczne, że kurs prawa jazdy nie nauczy człowieka jeździć. Kwestia, że
    zamiast niego należy uczyć ludzi prowadzenia pojaqzdów w szkołach
    powszechnych by mieli z tym kontakt. Prawo jazdy dla pojazdów osobistych
    należy w ogóle znieść.

  • 36. Data: 2020-01-03 19:02:43
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-03 15:59, Mateusz Viste wrote:

    > Świadczy, że ktoś nie jest jakimś kompletnym psycholem. To niewiele,
    > ale zawsze coś...

    > Tak, ale dopiero po zdaniu teorii. Czyli przepisy mniej więcej zna.

    W niektórych krajach małymi można jeździć zupełnie bez prawa jazdy.

  • 37. Data: 2020-01-03 19:59:19
    Od: z <...@...pl>

    > Świadczy, że ktoś nie jest jakimś kompletnym psycholem. To niewiele,
    > ale zawsze coś...

    Psychol miałby żółte papiery. To Twoje coś jest bardzo mało w porównaniu
    z marnowaniem sił i środków na biurokrację.
    Lepiej wydać pieniądze na przejścia dla pieszych czy kładki ;-)

    > Tak, ale dopiero po zdaniu teorii. Czyli przepisy mniej więcej zna.

    Powinno się ich uczyć w szkole tak samo jak matematyki czy polskiego.

  • 38. Data: 2020-01-03 21:13:00
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-03 o 19:59 +0100, z napisał:

    > Psychol miałby żółte papiery.

    Oj, to niestety tylko w jakiejś alternatywnej rzeczywistości.

    > Lepiej wydać pieniądze na przejścia dla pieszych czy kładki ;-)

    To też, swoją drogą. Lub zamiast przejść i kładek - rozwijać
    komunikację miejską, by była szybka, tania i praktyczna dla każdego.

    > Powinno się ich uczyć w szkole tak samo jak matematyki czy polskiego.

    A to już tak nie jest? Pamiętam, że na kartę (moto)rowerową zdawałem w
    podstawówce, w ramach normalnych zajęć. Zdanie kat. B - jeśli chodzi o
    teorię - to była potem już tylko formalność, parę lat później. Kilka
    dodatkowych znaków i trochę wałkowania sytuacji typu "na skrzyżowaniu
    znajduje się tramwaj, koń i stacja ISS". Dopiero z częścią praktyczną,
    tzn. z placem, przestało być różowo.

    Mateusz

  • 39. Data: 2020-01-03 21:16:59
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-03 o 19:02 +0100, kk napisał:

    > W niektórych krajach małymi można jeździć zupełnie bez prawa jazdy.

    Można, jak najbardziej, te microcars to dość popularna sprawa we
    Francji właśnie z tego powodu (jeżdżą nimi głównie ludzie którym
    zabrano PJ). Ale WS pisał zdaje się o jeżdżeniu bez uprawnień
    "normalnym" samochodem.

    Mateusz

  • 40. Data: 2020-01-03 21:24:54

    Ja się nie znam. W podstawówce zapieprzałem na roli Ursusem C-360.
    Może to jest droga. Zaczynać od bardzo wolnego.

    Ale jak się wypadło na asfalt na 5 biegu... ;-)