eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMiękki start silnika wyciągarki › Re: Miękki start silnika wyciągarki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
    u!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrad
    a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    References: <mop6q5$977$1@usenet.news.interia.pl> <mop8qv$phs$1@dont-email.me>
    <moqb46$k0b$1@usenet.news.interia.pl> <moqc7c$k2q$1@dont-email.me>
    <moqdkr$p4u$1@usenet.news.interia.pl>
    <9...@p...pl.invalid>
    <moqr5q$kt4$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <morl4s$mtl$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <morrpv$i3c$1@dont-email.me>
    <motar8$50q$1@node2.news.atman.pl> <mouic6$fk0$2@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ipsgstkm24jp$.dlg@badworm.pl>
    Organization: : : :
    Date: Sat, 25 Jul 2015 12:01:55 +0200
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 22
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1437818515 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2199 77.253.217.116:27479
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:683868
    [ ukryj nagłówki ]

    badworm pisze:

    >> Tarcie może nie, ale chłodzenie powietrzem już tak. Otóż gdy się pędzi
    >> duże silniki asynchroniczne z falownika, to jeśli często pracują na
    >> bardzo małych obrotach, trzeba im zafundować dodatkowy wentylator
    >> chłodzący. Przy znamionowej prędkości wystarcza ten na osi. Ale jeśli
    >> idą przy kilku hercach, to niby moc mają dziesięć razy mniejszą (na
    >> wale), ale straty w silniku są nieprzyzwoicie duże. Trzeba dmuchać.
    >
    > I dlatego tak jak napisałeś albo daje się dodatkowy wentylator albo
    > silnik jest specjalnie projektowany do współpracy z falownikami -
    > przewymiarowany nieco by wytrzymać gorsze chłodzenie przy niskich
    > obrotach.

    Co oznacza, że z *tym* problemem (przegrzewanie) można sobie poradzić.
    Jednocześnie potwierdza, że wobec faktu niskiej sprawności silników
    pracujących ze zredukowaną mocą można tylko ręce rozłożyć. Problemem
    trolla jeziorowego nie jest grzanie się silnika, tylko ograniczona
    pojemność akumulatora.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: