    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Miganie ledem na stadionie
    <nl2otm$evc$1@node2.news.atman.pl> <nl2u4a$th9$1@news.chmurka.net>
    <nl2us3$krq$1@node2.news.atman.pl> <nl30ri$uhc$1@news.chmurka.net>
    <nl32j1$lkn$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <57753f1b$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <57755e41$0$12559$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <577614bb$0$12557$65785112@news.neostrada.pl>
    <nl54fh$pnj$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <57763c3e$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <nl5ij4$8gl$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <577668e1$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 1 Jul 2016 15:41:56 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > W opisie do ktoregos z klientow NTP stalo, ze Android nie przewiduje
    > manipulacji czasem przez aplikacje.

    Tak zwanego "rootowania" też nie przewiduje. Ale tutaj mamy jednego
    takiego, co bez takich rzeczy czuje niedosyt przygód i mocnych wrażeń.

    > Bezpieczenstwo takie.

    E tam bezpieczeństwo. Po prostu normalne logiczne ustalenie.

    > Wiec nie ma ustawiania czasu systemowego przez NTP - chyba ze za
    > pomoca wbudowanego przez Google/producenta programu.
    > Wbudowane jak widac sa, i to kto wie czy nie trzy.

    Ja nie wiem. Ważne, że dobrze działa.

    > Ale to w sumie srednio potrzebne - aplikacja moze sobie przy pomocy
    > NTP sprawdzic przesuniecie systemowego zegara, i potem wykonywac swoje
    > czynnosci w skorygowanym czasie.

    Jeśli NTP działa w systemie, to i zegar systemowy będzie zgodny z tym
    wzorcem, do którego może miec dostęp aplikacja. Chyba że Źli Ludzie
    zarządzający routerem WiFi podłożą podstępnie inne serwery ze złośliwie
    przestawionym czasem. Sygnał satelitarny też pewnie sfałszowany przez
    radiostacyjkę na pięterku. No i jak tu żyć?

    > Nie wiem jednak czy nie ma jakis niespodzianek, typu np ze mozna
    > ustawic budzenie aplikacji z dokladnoscia co do sekundy ... ale nie
    > dokladniej.

    Jeśli aplikacja budzi się z dokładnoiścią do sekundy, to przed wstaniem
    z wyra i zabraniem się do roboty może odmówić zdrowaśkę długości 237 ms.

    > W jednym telefonie moze i wazniejsze, jak chcesz migac kilkoma
    > telefonami, to i czas moze byc rozny.

    Naprawdę ktoś widział rozjechany czas w Androidach, które po całych
    dniach służą do fejsbukowania?!

    --
    Jarek