  • Data: 2019-05-16 18:22:27
    Temat: Re: Migotanie HD44780
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.05.2019 17:19, Queequeg wrote:

    > Jeśli do potencjometru, to jest dodatkowo odfiltrowany do masy?

    Tak, pin sterujący kontrastem jest podłączony do potencjometru - raczej
    dość precyzyjnego potencjometru wieloobrotowego. Nie ma żadnego
    kondensatora filtrującego. Prawdę mówiąc nigdy nie spotkałem się z takim
    rozwiązaniem na żadnym schemacie. Faktycznie tutaj może leżeć przyczyna?
    Standardowy 100nF będzie ok?

    > Używasz w MCU WDT lub BOD? Może coś resetuje MCU?

    To zdecydowanie odpada. Zauważyłbym chociażby o tym, że ekran zostałby
    wyczyszczony i wyświetliłby się na nim przez chwilę komunikat powitalny.
    Poza tym zmieniłaby się wyświetlana zawartość, bo maszyna stanów
    potrzebuje trochę czasu na zebranie danych z czujników.

    > Czy po odłączeniu magistrali I2C (lub zwarcia do masy) podczas działania
    > problem nadal występuje?

    Nie próbowałem - eksperyment utrudniony ze względu na
    "zwartą"konstrukcję urządzenia. Może jednak połączę płytki jumper
    wire'ami i zobaczę co się stanie po odpięciu I2C podczas pracy.

    > Co pokazuje oscyloskop na liniach zasilających?
    >
    > Co pokazuje oscyloskop na linii E (pin 6) wyświetlacza?

    Tego nie sprawdzałem. :)