    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 16 Sep 2019 20:43:38 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Mikrofalówkę to bym chciał "ulepszyć"
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 września 2019 19:06:52 UTC-5 użytkownik JaNus napisał:
    > Znowu tak nieco poza-elektronicznie, (drugi już raz "ostatnio", przedtem
    > było o auto-odkurzaczach), ale co ja będę szukał "lepszej" grupy... :)

    Oba ficzery beda albo bardzo trudne albo wrecz nieoplacalne.
    ad1. Kamerke mozesz zamocowac tak aby przez szparke patrzyla. Ale wiele wiecej niz
    aktualnie to tam nie zobaczysz. Ot ze juz bulgocze...
    Siatki sie nie pozbedziesz. Jak jej wytniesz wiekszy otwor to mikrofale beda
    wyciekac. I albo ci usmaza kamere albo na zdrowie zaszkodza.

    Zreszta OIDP to nawet pare mm za siatka natezenie pola jest spore.

    ad2. Mikrofala mimo tego co sie oowiada nie nagrzewa calej potrawy w calej objetosci.
    Znaczy sie nagrzewa w calej ale tylko to co ma relatywnie malo wody per wypelnienie.

    Czyli np. gesty sos/zupe bedzie grzalo mniej lub bardziej po wierzchu.
    Mozna to zobaczyc smarujac ten talerz maslem, schladzajac go a potem mikrofalujac tak
    aby sie nie krecil. Zobaczysz gdzie sie maslo nagrzewa a gdzie nie.

    W calej objetosci to sie np. chleb nagrzewa, a i to tak letko nierowno.

    Wiec w temacie mierzenia temperatury: Gdzie zmierzysz to dostaniesz wynik ale to nie
    znaczy ze 4cm dalej bedzie taka sama temperatura.

    Najlepsze rezultaty osiagniesz dokladnie odmierzajac porcje, mikrofalujac na raty i
    mieszajac w przerwach.
    I tak napompujesz sporo energii w potrawe nawet z takim certoleniem bo znakomita
    wiekszosc energii wejdzie do potrawy i to jednak sprawniej bo mikrofale penetruja
    lepiej niz konwekcja czy przewodnictwo. I to mimo nierownomiernej propagacji z
    magnetronu.

    Tyle odemnie. :)