    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mikrofalówkę to bym chciał "ulepszyć"
    Date: Tue, 17 Sep 2019 10:58:15 +0200

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >1. Kamera.

    Taaa ... bez solidnego ekranowania to upiecze sie ulamku sekundy ...
    hm, a moze gdzies pod scianka pole slabe ?

    >wireless (choć niby po co?), ale po USB w zupełności wystarczy.

    wifi i bluetooth dzialaja na 2.4GHz, a mikrofala na 2.45GHz.
    W dodatku antene zaekranujesz.

    Kabelek ... krotki bym dal.

    >2. Termometr, mierzący ile gradusów ma już potrawa. Nawet w pewnym
    [...]
    >(jak sądzę) pirometrem zmierzyć temperaturę nie tylko obserwowanej
    >powierzchni, ale też "zajrzeć" do środka: trzeba by do tego użyć
    >szklanego pręcika-światłowodu. Musiałby być umieszczony... wrrróć!

    To dziala na dalekiej podczerwieni, wiec szklo nie.
    kiedys soczewki byly germanowe, dzis moze odkryli cos lepszego.

    Wiec raczej mala dziurka na gorze ... tylko ze mikrofale moga sie
    przez nia wydobywac, i zaklocac pomiar - tam malutkie napiecia.

    >(*) A czemu nie można pchać metalu *do* komory, wszak ona sama
    >jest... metalowa! Też powinna więc krzesać iskry, a jednak tego nie
    >robi. Ot, zagadka!

    Metalowa jest na brzegach i cala, wiec moze tak sie tworzy fala
    stojaca i jest dosc bezpiecznie.
    A metal w srodku:
    -kto wie, czy nie zakloci jakos pracy magnetronu i ten sie nie
    "spali",
    -iskrzyc moze, cienkie druty stopi .

    Swoja droga to:
    -kuchenka i drzwiczki sa malowane ... nie ma tam duzej roznicy
    potencjalow miedzy drzwiczkami a framuga ?
    -wsadzcie telefon komorkowy do kuchenki, tylko nie uruchamiajcie
    grzania.
    telefon dziala w najlepsze (no ale u mnie miasto, do BTS blisko) ...
    lepiej wychodzic z kuchni na czas uzywania, a przynajmniej sie odsunac
    ?

    J.