    From: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mini DV JVC
    Date: Fri, 25 Jun 2010 12:50:00 +0200

    Remek wrote:

    > Kolejny problem. Monitorek działa do połowy otwarcia. Dalsze otwieranie
    > powoduje zanik obrazu. Podejrzana jest taśma. Jak się do niej dobrać? Może
    > ma ktoś namiary na serwisówę, albo coś może podpowiedzieć?

    Rozbierałem to cholerstwo coś 30 razy, nie mam serwisówki, ale usuwanie
    oczywistych śrubek pozwala zdjąć elementyu obudowy - uwaga, co śrubka to
    inna, więc czyć porządne notatki!

    Ale: te kamery mają wadę wrodzoną, błąd bodajże E04, który wynika z
    problemów z semi-flex pcb na której nasrane jest stonogami - ten
    semiflex dostaje jakichś rys i możesz się usrać, nie naprawisz. Jak
    taśma przy LCD już siada, to przygotuj się, że możesz mieć i E04 za
    chwilę na głowie.
    Problem w tym, że ten kawałek układu odpowiedzialny jest za zapis/odczyt
    (na poziomie fizycznym) i o błędzie dowiadujesz się przy próbie
    odtworzenia taśmy...

    BTW2: JVC ma mało kompatybilne FireWire - z 5 interfejsów u mnie w domu
    z kamerą gadał tylko jeden...

    Marek
    --
    Marek Lewandowski