  • 1. Data: 2010-06-23 20:58:48
    Temat: Mini DV JVC
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Witam

    Jeśli nie ta grupa, proszę o wykopanie na właściwą.

    W kamerce Mini DV JVC (modelu nie widzę), mam małe prostokątne 4 stykowe
    gniazdo oznaczone DV. Jaki jest do tego potrzebny kabelek i gdzie się go
    łączy z komputerem? Pod USB,
    czy FireWire?

    Pozdrawiam Remek

  • 2. Data: 2010-06-23 21:20:15
    Temat: Re: Mini DV JVC
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    JVC? Na 100% Firewire - tez mam taka kamerę:)
    Piotr

  • 3. Data: 2010-06-23 22:17:05
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "gobo" napisał:

    > JVC? Na 100% Firewire - tez mam taka kamerę:)

    Dzięki! No cóż. Osioł ze mnie i tyle. Spytam jeszcze. Czy w komputerze jest
    potrzebne jakieś dodatkowe oprogramowanie? I jaki dobrać kabelek, bo podobno
    są różne. Mam płytę MS 7207, w której jedno złącze można podejrzewać, że to
    IEEE 1394, ale jest inne niż w kamerze. Instrukcja do tej płyty to marzenie
    ściętej głowy.

    Remek

  • 4. Data: 2010-06-24 06:27:51
    Od: "AW" <1...@t...pbz>

    Użytkownik "Remek" <r...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > są różne. Mam płytę MS 7207, w której jedno złącze można podejrzewać, że
    > IEEE 1394, ale jest inne niż w kamerze. Instrukcja do tej płyty to

    Oni to złącze nazywają I-Link , ale to zwykłe FireWire :
    http://pl.wikipedia.org/wiki/I.Link
    Przykładowy kabelek :
    http://www.allegro.pl/item1069761179_kabel_firewire_
    dv_ieee1394_4p_6p_400mb_s_3_0m.html
    Oczywiście typ złącza zależy od tego jakie gniazdo
    masz w kompie , stacjonarne mają
    zazwyczaj 6 pinowe ( szersze ), laptopy 4 pinowe .
    Oprogramowanie prawie każde służące do obróbki
    materiałów tego typu . W XP po podłączeniu kamery
    powinno pojawić sie okienko z pytaniem / wyborem
    podstawowych opcji typu zgraj / użyj programu xxx .
    Może być np. Windows Movie Maker ,Ulead Video Studio ,
    MultiMediaNavigator od JVC na początek .
    http://www.jvc.pl/download.php?type=7
    Typ kamery znajdziesz pod spodem .
    Potem szukaj manuala i oprogramowania
    http://www.jvc.pl/download.php?type=2

    --
    AW

  • 5. Data: 2010-06-24 06:36:05
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > są różne. Mam płytę MS 7207, w której jedno złącze można podejrzewać, że
    > IEEE 1394, ale jest inne niż w kamerze. Instrukcja do tej płyty to

    hmm to coś jest jako MSI. eMachines, Gateway
    http://static.tigerdirect.com/pdf/MSI_K8NGM2_series_
    manual.pdf
    Masz bana na google?

    Oprogramowanie jest potrzebne do edycji tego co ściągasz.. chyba normalne
    Do samego FireWire sterowniki systemowe
    Kabel kup aby pasował z dwóch stron do dziuurek, w kamerze jest inne, w PC
    będzie inne (choc pisze że to opcja na tej płycie, ale jak mówisz że
    masz...)

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2010-06-24 12:19:56
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał:

    > hmm to coś jest jako MSI. eMachines, Gateway
    > http://static.tigerdirect.com/pdf/MSI_K8NGM2_series_
    manual.pdf
    > Masz bana na google?

    Mam to co podałeś i całą jeszcze masę innych. Żadna nie jest od mojej płyty.
    Błagam nie pisz mi o Google, bo przypominasz mi wielogodzinne ślęczenie w
    sieci w poszukiwaniu manuala i sterowników. Wsparcie MSI to paranoja. Może
    po ichniemu, ale nie znam ich języka.

    > Kabel kup aby pasował z dwóch stron do dziuurek, w kamerze jest inne, w PC
    > będzie inne (choc pisze że to opcja na tej płycie, ale jak mówisz że
    > masz...)

    Mam. Dziekuję za wsparcie. Upewniłem się że to FreWire i to jest
    najważniejsze. Kabelek dobiorę.

    Pozdrawiam Remek

  • 7. Data: 2010-06-25 10:10:46
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Kolejny problem. Monitorek działa do połowy otwarcia. Dalsze otwieranie
    powoduje zanik obrazu. Podejrzana jest taśma. Jak się do niej dobrać? Może
    ma ktoś namiary na serwisówę, albo coś może podpowiedzieć?

    Remek

  • 8. Data: 2010-06-25 10:50:00
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Remek wrote:

    > Kolejny problem. Monitorek działa do połowy otwarcia. Dalsze otwieranie
    > powoduje zanik obrazu. Podejrzana jest taśma. Jak się do niej dobrać? Może
    > ma ktoś namiary na serwisówę, albo coś może podpowiedzieć?

    Rozbierałem to cholerstwo coś 30 razy, nie mam serwisówki, ale usuwanie
    oczywistych śrubek pozwala zdjąć elementyu obudowy - uwaga, co śrubka to
    inna, więc czyć porządne notatki!

    Ale: te kamery mają wadę wrodzoną, błąd bodajże E04, który wynika z
    problemów z semi-flex pcb na której nasrane jest stonogami - ten
    semiflex dostaje jakichś rys i możesz się usrać, nie naprawisz. Jak
    taśma przy LCD już siada, to przygotuj się, że możesz mieć i E04 za
    chwilę na głowie.
    Problem w tym, że ten kawałek układu odpowiedzialny jest za zapis/odczyt
    (na poziomie fizycznym) i o błędzie dowiadujesz się przy próbie
    odtworzenia taśmy...

    BTW2: JVC ma mało kompatybilne FireWire - z 5 interfejsów u mnie w domu
    z kamerą gadał tylko jeden...

    Marek
    --
    Marek Lewandowski

  • 9. Data: 2010-06-25 16:38:53
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" napisał:

    > Rozbierałem to cholerstwo coś 30 razy, nie mam serwisówki, ale usuwanie
    > oczywistych śrubek pozwala zdjąć elementyu obudowy - uwaga, co śrubka to
    > inna, więc czyć porządne notatki!

    Cały szkopuł w tym, które to śrubki są "oczywiste"! Odkręciłem już milion i
    nic nie da się zdjąć. Boję się, że po odkręceniu kolejnej wszystko się
    wysypie do środka i pozostanie zakup nowego sprzętu. Jak pożyczę drugą
    kamerkę, to zrobię fotkę tej feralnej i wrzucę gdzieś, bo modelu nigdzie nie
    mogę się doszukać.

    Remek