  • 91. Data: 2013-03-30 13:52:52
    Temat: Re: Mit o wyższości samochodów dostawczych nad osobowymi
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:

    > Nawet w takich warunkach (kino) bez korekcji się nie obejdzie, a to ze
    > względu na inną dynamikę obrazu niż oryginał (w ogóle: inny rodzaj
    > obrazu względem oryginału).

    No pewnie, ale zakładaliśmy że wyświetlacz odpowiada dokładnie
    sensorowi.

    Stereoskopowe chyba :-)
    Owszem, dokładnie tak jest.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 92. Data: 2013-03-30 14:20:22
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2013 20:45:33 +0100, Marek napisał(a):

    > Tylko nie kuś abyśmy dywagowali nad słowem "obróbka" :-)
    > Czy definicja słownikowa gdzie RAW określony jest mianem bitmapy a także
    > ta sama terminologia stosowana u największego producenta aplikacji
    > graficznych nie jest wystarczająca do tego abyśmy i my trzymali się tego
    > słownictwa? Po co komplikować życie?

    Bitmapa == dane bitowe/binarne != zdjęcie.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 93. Data: 2013-03-30 14:34:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Stereoskopowe chyba :-)

    Sorry, poprawiarka błędów zgłupiała :)

    --
    pozdrawia Adam
    /...tylko jest taka jedna, trochę wstydliwa sprawa - jestem z Krakowa.../

  • 94. Data: 2013-03-30 14:42:29
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sat, 30 Mar 2013 11:47:55 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > A co ja napisałem? Ale wyobraź sobie sytuację w kinie lub przed ekranem
    > TV. Nie wszyscy oglądają wszystko w komórkach :-)

    99.999% zdjęć (rozmawiamy o zdjęciach?) nie jest oglądane w kinie albo w
    podobnej sytuacji :P.

    Dzisiaj furorę robią nowoczesne metody typu tablet, a cała reszta ogląda
    odbitki na papierze. Powalcz tu z brakiem WB.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 95. Data: 2013-03-30 15:25:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> writes:

    > 99.999% zdjęć (rozmawiamy o zdjęciach?) nie jest oglądane w kinie albo w
    > podobnej sytuacji :P.

    No pewnie, ale chodziło o konkretną hipotetyczną sytuację, przecież
    od początku pisałem że to nie zadziała na komórce.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 96. Data: 2013-03-30 19:30:18
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-30 14:20, Sylwester Zarębski pisze:

    > Bitmapa == dane bitowe/binarne != zdjęcie.

    Czyli negujesz definicję słownikową terminu "zdjęcie", do którego
    zalicza się również negatyw i wszelkie inne formy? A to jesteś
    anarchistą :-)

    Przypomnę link:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zdj%C4%99cie

    Gdy zrobisz "pstryk" cyfrówką to zawsze powstaje z tego zdjęcie
    niezależnie od wybranego formatu.

    Na wszelki wypadek sprawdziłem czy w języku angielskim jest podobnie:
    owszem... identycznie:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Photography

    The result in an electronic image sensor is an electrical charge at each
    pixel, which is electronically processed and stored in a digital image
    file for subsequent display or processing.

    No i zweryfikowałem czy Angole pod pojęciem "digital image file"
    rozumieją również RAW. Jak najbardziej tak:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Image_file_formats

    Wśród listy formatów masz RAW.

    Czyli RAW = zdjęcie tak samo jak JPG = zdjęcie.

    Nie da się w żaden sposób nagiąć Twojej definicji do tego co czytam w
    powszechnie dostępnych źródłach :-) Tak więc musimy przyjąć, że w Twoim
    indywidualnym słowniku jest inaczej. Ja również uważam, że wymiar
    sprawiedliwości ma niewiele ze sprawiedliwością wspólnego ale tak to się
    nazywa i takim słownictwem operuję bo jakoś dogadywać się muszę. :-D

    Marek

  • 97. Data: 2013-03-30 23:50:24
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sat, 30 Mar 2013 19:30:18 +0100, Marek napisał(a):

    > Czyli negujesz definicję słownikową terminu "zdjęcie", do którego
    > zalicza się również negatyw i wszelkie inne formy? A to jesteś
    > anarchistą :-)

    Neguję, że bitmapa to zdjęcie, bitmapa to po prostu zbiór bitów (danych
    binarnych).
    Plik RAW, tak jak i niewywołany negatyw czy pozytyw wg mnie nie aspiruje
    do miana zdjęcia, bo jeszcze nie wiadomo jak faktycznie wygląda - nie
    jest znany wynik.

    Zresztą z Wikipedii:
    "Istnieją dwie zasadnicze techniki zapisu fotografii. W przypadku
    techniki srebrowej (czyli fotografii tradycyjnej) zdjęcie fotograficzne
    po naświetleniu na filmie przyjmuje postać obrazu utajonego, po czym w
    procesie wywoływania zmienia się w obraz jawny. W technice cyfrowej
    podziału takiego nie ma, a obraz przyjmuje od razu postać cyfrową."

    Trzecie zdanie jest oczywiście nieprawdą, bo nie przewiduje RAW do
    wywołania, gdzie tak samo występuje obraz "utajony" i "jawny".

    Obraz jawny wg Wikipedii == zdjęcie (dla mnie)

    Zresztą, nie będę pisać wielokrotnie tego samego. Dla mnie EOT.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 98. Data: 2013-03-31 18:47:26
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-30 23:50, Sylwester Zarębski pisze:

    > Neguję, że bitmapa to zdjęcie, bitmapa to po prostu zbiór bitów (danych
    > binarnych).

    Bitmapa wyciągnięta z aparatu fotograficznego to zdjęcie. O tym
    rozmawiamy. Rysunek zrobiony w Paincie to nie zdjęcie. :-D

    > Plik RAW, tak jak i niewywołany negatyw czy pozytyw wg mnie nie aspiruje
    > do miana zdjęcia, bo jeszcze nie wiadomo jak faktycznie wygląda - nie
    > jest znany wynik.

    A klisza negatywu dlaczego jest zdjęciem?

    > Obraz jawny wg Wikipedii == zdjęcie (dla mnie)

    To może inaczej. Utożsamiasz RAW z negatywem więc może w tą stronę. Wiki
    podaje negatyw jako przykład zdjęcia. :-) Trzymajmy się definicji bo
    inaczej się nigdy nie dogadamy. Zresztą cała ta dyskusja została
    sprowokowana przez Ciebie gdzie sam postulowałeś abym nigdy nie
    odpuszczał prawidłowej terminologii a sam starasz się nie widzieć tego
    co inni piszą.

    > Zresztą, nie będę pisać wielokrotnie tego samego. Dla mnie EOT.

    Właśnie doczytałem Twoją rozsądną propozycję EOT - a skoro natrudziłem
    się nad odpowiedzią, to już ją wyślę :-)

    Marek

  • 99. Data: 2013-03-31 19:06:42
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-03-31 18:47, Marek pisze:

    > Bitmapa wyciągnięta z aparatu fotograficznego to zdjęcie. O tym
    > rozmawiamy. Rysunek zrobiony w Paincie to nie zdjęcie. :-D

    A zwektoryzowana bitmapa wyciągnięta z aparatu fotograficznego to
    zdjęcie czy nie zdjęcie?

    --
    marcin

  • 100. Data: 2013-04-01 11:19:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-31 19:06, mt pisze:

    > A zwektoryzowana bitmapa wyciągnięta z aparatu fotograficznego to
    > zdjęcie czy nie zdjęcie?

    Zgodnie z tym co definicja podaje: jakakolwiek forma obrazu jaką
    wyprodukował aparat fotograficzny jest zdjęciem. Zdjęcie poddane
    wektoryzacji w programie zewnętrznym zapewne jest przetworzonym zdjęciem
    :-) Jeśli masz inne propozycje - to Wiki i inne słowniki czekają na
    update :-)

    Marek