  • 171. Data: 2013-04-02 22:10:46
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Ale czym to pomykales w owych czasach, ze taka opinia ?

    strzelam ze rowerkiem 3kolowym

  • 172. Data: 2013-04-02 22:36:45
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-04-01 16:55, k...@g...com pisze:
    > Silnik do remontu wytrzymywał średnio 250 tysięcy. Remont kapitany silnika trwał
    trzy dni i kosztował 25% wartości nowego silnika.

    no to faktycznie osiągnięcie..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 173. Data: 2013-04-02 22:54:43
    Od: tá´Ź

    Robert Rędziak wrote:

    > Gdyby miał 380 na ceramice i sześciotłoku, to Ring obleciałbyś nim w
    > 5:59, a Bellof, gdyby żył, mógłby Ci buty czyścić.

    Robię to i teraz, tylko trochę tylne bębny dymią.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 174. Data: 2013-04-02 22:59:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 2 Apr 2013 17:54:27 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

    > Akurat to był najlżejszy Pold, 1115kg, o ile dobrze pamiętam.

    > Takie same trzynastki jak w innych, w opcji alu.

    > Tak, a potem doszedł nieco większy Lukas.

    No to już dociągnęli wymiarami do tego co montowano w Cinquecento :-)

    Myślę że to po prostu te mikre tarczki były przyczyną wszelkiego zła w
    hamulcach Poloneza.
    Pewnie dlatego pomimo zamontowania przyzwoitych amortyzatorów i lepszych
    tarsz i klocków, Cinquecento nadal było poza zasięgiem Poloneza jeśli
    chodzi o hamowanie.

    > Licznikowo pewnie tak, ale sądzę, że doskonała aerodynamika
    > Poloneza nieco poskramiała niecne zapędy rowerowej K16. Myśmy
    > nigdy nie mieli odwagi, żeby pocisnąć go do końca.

    No jednak 100KM to mimo aerodynamiki kloca powinno dać radę do tych 180 to
    rozpędzić.
    Chociaż Wiki mówi że Vmax był 160 - może to bardziej Vne niż Vmax, ze
    względu na fabryczne spowalniacze montowane zamiast hamulców? :-)

  • 175. Data: 2013-04-02 23:01:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 2 Apr 2013 16:19:32 +0200, szufela napisał(a):

    > Tez jestem ciekawy ;)

    Pewnie Stratopolonez - seryjna produkcja z niezbyt wielką serią jednego
    egzemplarza ;)

  • 176. Data: 2013-04-02 23:07:32
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-02 20:36:45 +0000, Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> said:

    > no to faktycznie osiągnięcie..

    Ale które? Trzy dni, czy cena?

    --
    Bydlę

  • 177. Data: 2013-04-02 23:10:13
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-02 14:03:19 +0000, "AT" <Atari!@onet.poczta.pl> said:

    > Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości

    > ja jezdziłem nawet 170km/h,
    > spalal 11l/100km

    To miałeś źle wyregulowany/nienaprawiony.
    11 litrów to była państwowa norma (aż do 13,2l/100km), która była
    zawyżona o ok. 40%...

    --
    Bydlę

  • 178. Data: 2013-04-02 23:13:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Apr 2013 02:49:16 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    > zamontowali pojedyńczą, niewentylowaną tarczkę hamulcową 227x11mm...
    > Przecież to się pewnie gdzieś do 180km/h rozpędzało...

    Masz zboczenie rajdowe. Jak Roman sie myli i dali normalne klocki, to
    zahamuje. Raz. Ale raz wystarczy :-)

    J.

  • 179. Data: 2013-04-02 23:16:27
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-04-02 23:07, Bydlę pisze:

    > Ale które? Trzy dni, czy cena?

    przebieg do remontu

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 180. Data: 2013-04-02 23:22:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Apr 2013 02:16:06 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Jeszcze nie, ale amortyzacja tam też była daleka od sportowej.

    Jak w kazdym innym "zwyklym" aucie.

    > Teoretycznie tak, praktycznie nie jest to takie dobre.
    > To służy raczej do tego żeby samochód hamował "jakoś" i jak jedzie sam
    > kierowca i "jakoś" jak siedzą trzy osoby z tyłu, w bagażniku jeszcze 300kg
    > bagażu, a na haku przyczepka.

    Hm, moze i masz racje. bo tak sie zastanawiam czy to urzadzenie mogloby
    zmniejszac cisnienie w miare unoszenia tylu ... no, w sumie by moglo.

    > Do tego w praktyce bywa (i to chyba powszechnie) że takie korektory
    > zamontowane są tylko do jednego z tylnych wahaczy i na zakręcie działa to
    > zupełnie inaczej w zależności od strony w którą się skręca.

    Ale w poldku jest most, ktory usrednia pozycje obu kol :-)

    > W praktyce wyglądało to tak że przód nurkował i się blokował,

    Blokowal ... czyli hamulce byly wystarczajaco dobre.

    > a tył wstawał
    > i korektor pewnie zupełnie przestawał tyłem hamować.

    Jak mocno wstawal, to powinien i zupelnie.

    > Całe auto rozhuśtane i poza samym szukaniem przyczepności to jeszcze
    > kierowca musiał walczyć z taką oscylacją przód-tył.

    A to znow jakies zboczenie rajdowe ? Bo na razie powodu do oscylacji nie
    podales.

    > Dlatego pierwsza rzecz w sportowym aucie, to wylatują tego typu wynalazki i
    > montuje się korektor ręczny.
    > Dużo lepiej czuje się taki hamulec w którym nic się tam samo nie zmienia.
    > Tyle że trzeba go sobie samemu ustawić do nawierzchni i upodobań. Za to
    > samo to urywa już konkretne metry z drogi hamowania ze 100km/h.

    Ale jak sie domyslam - jak sie ustawi za mocno, to tyl blokuje i krecimy
    pirueta ..

    J.