eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/ › Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.109241081055.wars
    zawa.vectranet.pl!not-for-mail
    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Date: Thu, 13 Dec 2018 23:21:16 +0000
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Message-ID: <puuphq$34o9a$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <1f3rhypv7kovt$.xh5h60o776w3$.dlg@40tude.net>
    <pupclc$naf$1@node1.news.atman.pl>
    <hnln8ntjblqa.2mp23viungh8$.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 13 Dec 2018 23:21:30 -0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="109241081055.warszawa.vectranet.pl:109.241.81.55";
    logging-data="3301674"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    In-Reply-To: <hnln8ntjblqa.2mp23viungh8$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645952
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2018-12-11 23:08, Tomasz Pyra wrote:
    > Dnia Tue, 11 Dec 2018 23:10:49 +0100, Marek S napisał(a):
    >
    >> W dniu 2018-12-09 o 20:20, Tomasz Pyra pisze:
    >>> http://powertorque.cba.pl/
    >>>
    >>> Dawno nie było tematu :)
    >>>
    >>> W ramach pierwszych kroków w JavaScripcie przygotowałem stronę www, na
    >>> której można sobie w czasie rzeczywistym modyfikować wykres "z hamowni" i
    >>> oglądać jak jeden parametr wpływa (i wynika) z drugiego.
    >>
    >> Jak dla mnie błąd interfejsu w zakresie ergonomii. Naturalne jest
    >> łapanie za punkt, jego przeciąganie i następnie upuszczenie w żądanym
    >> miejscu. Tymczasem obecnie jest tak, że łapię punkt, przeciągam i nic
    >> się nie dzieje. Żadnej sygnalizacji. Dopiero gdy puszczam pojawia się
    >> zmiana. Za pierwszym razem następuje to w przypadkowym miejscu gdyż
    >> użytkownik nabył przekonania, że przeciąganie punktów nie działa.
    >>
    >> A tak na marginesie: powinna być jeszcze opcja zdechłych koni
    >> mechanicznych w benzynach :-D Wczoraj przeglądałem dane techniczne
    >> jakiegoś modelu Kia GT, gdzie 235KM przy 1500kg masy daje przyspieszenie
    >> 7.4s a tymczasem u siebie w dieslu przy 270KM i 1800kg mam 6.9s. WTF?
    >> Oczekiwałby, że Kia będzie miała coś koło 5-6s.
    >
    > W samochodach które mają moc powyżej 150KM, minimalna prędkość do której
    > warto mierzyć przyspieszenie to 160km/h, a jeszcze lepiej czas na 1/4 mili.
    > Inaczej to jest bardziej wypadkowa przyczepności i tego na którym biegu się
    > te 100km/h osiąga.
    >
    > Swoją drogą jakieś wolno się te samochody rozpędzają.
    > Moja pełnoletnia Honda co ma 200KM (a hamownia twierdzi że 192KM przy
    > 8200rpm i 182Nm gdzieś około 5600rpm), przy 1250kg wagi przyspiesza do
    > 100km/h w 6.1s, a jest FWD i 100km/h osiąga dopiero na trzecim biegu.
    >
    > A wszystkie trzy samochody w tym porównaniu mają prawie taki sam
    > współczynnik mocy do masy (150-160KM/t) i jednak dość istotny rozrzut jeśli
    > chodzi o przyspieszenie do 100km/h.
    > Natomiast pewnie w jakimś bardziej rozsądnym porównaniu, właśnie np. na 1/4
    > mili czy do jakiejś wyższej prędkości - wyniki byłyby bardziej podobne.

    No dobrze - a gdyby chcieć to wiarygodnie zmierzyć to jak to zrobić?
    Chodzi o przyspieszenie np. 0-100 i później 80-120 i np 80-160?

    Bo ja widzę takie problemy:

    * prawdziwa prędkość - faktyczne 100 ro zwykle na liczniku 105-110. Ale
    ile dokładnie? No i te ostatnie kilometry przecież wchodzą najwolniej...

    * do kalkulacji - całkowita masa pojazdu. Skąd wziąć faktyczną? paliwo,
    kierowca płyny, graty w bagażniku. To co podają w katalogu to jest co?
    No najlepiej to pewnie zważyć. Ale gdzie?

    Weźmy przykład - taki pojazd jak Golf V Variant 1.9 Manual. Gdzieś na
    stronce jest 1361 kg (Kerb weight - cokolwiek to znaczy). W dowodzie
    jest 1436 kg. No i do tego - czy jest tam wliczone paliwo? No bo pełny
    bak to tak na oko z 60 kg więc blisko 5% podanych mas.

    No i właśnie - jak to mierzyć i jak jechać? Bo w czasach młodości
    próbowaliśmy takie czasy 0-100 mierzyć. To były chyba 3 modele
    samochodów. No i do danych katalogowych nikomu praktycznie nie udało się
    zbliżyć (mniej niż 1s różnicy). No i to były pojazdy o katalogowym
    przyspieszeniu w przedziale 10-14s - czyli takie dość zwyczajne, gdzie
    błąd pomiaru przy 10s też powinien być mniejszy. Wiadomo, ze kierowcy
    słabi raczej. Niemniej jednak jak jest w katalogu 10s a tobie ciężko
    dobić do 12 to jest to zastanawiające (pojazdy były raczej sprawne -
    jeden z nich był później na hamowni sprawdzany i wyszło, ze moce ma
    mniej więcej takie jak trzeba).

    --
    mk4

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: