  • Data: 2019-02-16 01:36:10
    Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek S" <p...@s...com> wrote in message
    news:q47d44$f4t$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > naprawy.
    >
    > 1. Najczęściej były to zajeżdżone tuleje wahacza. Na zamiennikach co 2-3
    > lata to się działo (wtedy jeździłem poniżej 20 tys rocznie). Powodowało to
    > dodatkowy efekt w postaci zmiany geometrii kół w zależności od tego czy
    > przyciśniemy gaz, czy odpuścimy. Najlepiej było to widać przy prędkościach
    > rzędu 60-80km/h. Mocne dodanie gazu - auto znosi w jedną stronę,
    > odpuszczenie na wyższych obrotach (by hamowało przodem) - w drugą. Zwróć
    > na to uwagę. Luzy na wahaczu wcale nie musiały być spektakularne by taki

    Nie, auta nie znosi tylko wibruje w takt obrotu kół.

    > 2. Przeguby na półosiach. One potrafią nieźle trzepać gdy są zjechane.
    > Mają swoje rezonanse przy określonych prędkościach. Jeśli są zjechane na 2
    > stronach, to efekt jest przedziwny: raz trzepie mocno. Potem gdy koła
    > nieco przestawią swój kąt obrotu względem siebie, jest cisza. Potem za
    > jakiś czas znów trzepie kierownicą. Itd.

    To będzie to... bo czasami jest fajnie, pewnie się ustawią "w fazie"
    a za chwile trzepie tak że mi chce kierownicę z ręki wyrwać :-)

    > 3. Minimalnie nierówne tarcze hamulcowe. Tak z kolei miałem w obecnym
    > aucie. Wymieniłem na nówki i ... niewiele się zmieniło. Dałem je do
    > pomierzenia tokarzowi - stwierdził, że wewnętrzna tarcza w jednym z kół
    > nie jest idealnie w osi - minimalne odstępstwa były. Kazałem przetoczyć -
    > pomogło.

    Tarcze są roczne z przebiegiem 16 tyś km.

    > 4. Co ty z tym Passatem w kółko? Mieszkasz w Stanach i z zasiłków żyjesz?
    > Nie potrafisz zarobić na normalne auto, które tam jest o połowę tańsze niż
    > u nas?

    Tak, mięso na kartki kupuję.

    A poważniej - uznaję minimalistyczne podejście do życia.
    Kasy mam w ciul i trochę, ale nie chce na auto wydawać.