  • Data: 2018-10-21 23:33:49
    Temat: Re: Moduł GPS jako źródło czasu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 21 Oct 2018 13:36:34 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > W tym przypadku jednak przeszkadza. Połączenie z numerem alarmowym
    > (112, ale również 911 -- to działa także w Polsce, z polskiego telefonu)
    > jest innym rodzajem połączenia, nie wymaga *wcześniejszego* zalogowania
    > do sieci wybranego operatora.

    Hm, chyba jednak wymaga, tylko jakies niepelne moze to byc logowanie i
    w ostatniej chwili.

    Jakos tam telefon musi powiedziec sieci, zeby zechciala go obslugiwac.

    > Telefon bez karty jest głuchy i niemy,

    No tak, to ma sens ... choc gluchy byc nie musi, moglby sobie
    nasluchiwac jakie sa sieci.

    > aż do chwili, gdy ktoś wybierze *jeden z* numerów alarmowych. A on to
    > rozumie tak, że realizuje specjalne połączenie, które w *ogóle nie ma*
    > numeru.
    > Sprawdziłen teraz z modemem Huawei E3131. Z włożoną kartą operatora,
    > kupioną ze dwa lata temu za pińć złotych jako prepaid, nigdy nie
    > rejestrowaną, polecenie "AT^NWTIME?" pokazuje czas sieci tego operatora.
    > Karta, która została kilka tygodni temu dezaktywowana, już do tego nie
    > wystarcza. Modem bez karty tym bardziej.

    Hm ... z nieaktywna karta telefon powinien sie do sieci probowac
    logowac. Siec odrzuci ... ale czas to moglby byc podawany bez
    logowania.

    A potem jeszcze roamingi ... telefon nie probuje sie zalogowac do
    kazdej sieci ?

    tu pisza jeszcze o AT+CLTS
    https://elementztechblog.wordpress.com/2016/12/28/ge
    tting-time-and-date-from-gsm-modem/