-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
t-for-mail
Subject: Re: Mój silnik oleju nie pali....
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q4pr37$9et$1@node2.news.atman.pl>
<5c70fb8a$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<5c7121dc$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Sun, 24 Feb 2019 13:26:45 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.9.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <7...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Language: pl
Lines: 62
Message-ID: <5c728d5e$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 188.33.158.66
X-Trace: 1551011167 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 498 188.33.158.66:1659
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650952
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-02-23 o 14:40, Zenek Kapelinder pisze:
> Nie zgaduj tylko mysl. Jesli cylinder jest posmarowany olejem i pojawi sie w nim
ogien i temperatura powyzej 2000 stopni Celsjusza to troche oleju sie spali czy nie
spali? Caly sie nie spali bo warstwa bardzo cienka i od jednej strony chlodzona. Caly
nie moze sie spalic bo tlok w gore by na sucho sie przemieszczal i po dziesieciu
minutach nie bylo by pierscieni. Poza tym skad sie bierze czarny pigment w oleju?
Swiezy olej jasno zolty do ciemno zoltego. Przepracowany od ciemno brazowego do
czarnego. Jak bys rok gotowal w garnku olej silnikowy to dokad nie przypalisz czarny
sie nie zrobi. Ten pigment to wegiel. Pierscienie zgarniajace sa tak zaprojektowane
zeby spalony olej zgarnialy do miski olejowej. Na warstwie spalonego oleju
pierscienie sie nie zuzywaja bo to co spalone to czasteczki wegla a konkretnie jego
odmiany grafitu. Czasteczki w znaczeniu chemicznym. Grafit sliski bo z nim oleje i
smary robia. Silnik na bardzo przepracowanym oleju jest trudny do zatarcia na
panewkach bo wal slizga sie na oleju i dodatkowo graficie. Dlatego w literaturze
fachowej napisali ze przez pierwszy tysiac kilometrow swiezy olej ma kiepskie
wlasnosci smarne. Nabiera ich dopiero jak sie ubrudzi grafitem.
Ale zdajesz sobie sprawę że tłoki lubią posiadać również i pierścienie
zgarniające? Teoria nr 2 - klarowność oleju - mam diesla przy którym
przebieg około 130tys km diagnosta określił jako fantastykę (bo to jego
zdaniem przy takim roczniku jest to niemożliwe), mam nowszą brykę na
benzynę, mało tego ma jeszcze dodatkowo gaz o przebiegu lekko ponad
100tys. Pewnie wielce byś się zdziwił gdybym Ci pokazał próbki z
bagnetów olejowych obu aut. Diesel - olej (po 2 latach od wymiany)
prawie jak pozostałe nieużywane resztki w bańce - benzynka - wizualnie w
kolorze przypomina smolę. Czy możemy z tego wyciągać jedyne daleko idące
wnioski - moim zdaniem - NIE. Kolor oleju to pochodna wielu spraw, nie
tylko samego przepracowania. Bo w benzynowcu wystarczy przejechać parę
kilometrów po wymianie a wygląd jest gorszy niż po kliku latach
przepracowanych w( moim) dieslu.
Teoria nr 3, - na oleju przepracowanym silnik bardzo łatwo może się
zatrzeć, ponieważ rzadka jego konsystencja sprawia że w obwodzie
smarowania trudno utrzymać odpowiednie ciśnienie. Sąsiad w swoim Audi B1
i nigdy nie wymienianym olejem uważał że w silniku siedzą skrzaty - przy
pracy na wolnych obrotach pomrugiwała kontrolka oleju, włączał światła
to kontrolka zapalała się na stałe. Wymieniłem mu olej i sprawa się
wyjaśniła, a wszyscy, łącznie ze mną sądzili że auto nadaje się już
tylko na złom.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.02.19 13:26 Trybun
- 24.02.19 13:27 Trybun
- 24.02.19 16:59 Budzik
- 24.02.19 17:19 Irokez
- 24.02.19 20:59 Budzik
- 24.02.19 21:40 Marek S
- 24.02.19 22:33 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
Najnowsze wątki
- 2024-05-28 Co dalej z Izerą...
- 2024-05-28 Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- 2024-05-28 czy zabioro mu auto?
- 2024-05-27 Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- 2024-05-27 coraz trudniejsze rozmowy o OC
- 2024-05-28 Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- 2024-05-28 Boję siię capa...
- 2024-05-24 Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-05-27 PT500
- 2024-05-28 Łódź => SAP CO Consultant <=
- 2024-05-28 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-05-28 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-28 Wrocław => Key Account Manager <=