eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMój silnik oleju nie pali.... › Re: Mój silnik oleju nie pali....
  • Data: 2019-02-24 16:59:58
    Temat: Re: Mój silnik oleju nie pali....
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik Trybun c...@j...ru ...

    >> Nie zgaduj tylko mysl. Jesli cylinder jest posmarowany olejem i
    >> pojawi sie w nim ogien i temperatura powyzej 2000 stopni Celsjusza
    >> to troche oleju sie spali czy nie spali? Caly sie nie spali bo
    >> warstwa bardzo cienka i od jednej strony chlodzona. Caly nie moze
    >> sie spalic bo tlok w gore by na sucho sie przemieszczal i po
    >> dziesieciu minutach nie bylo by pierscieni. Poza tym skad sie
    >> bierze czarny pigment w oleju? Swiezy olej jasno zolty do ciemno
    >> zoltego. Przepracowany od ciemno brazowego do czarnego. Jak bys rok
    >> gotowal w garnku olej silnikowy to dokad nie przypalisz czarny sie
    >> nie zrobi. Ten pigment to wegiel. Pierscienie zgarniajace sa tak
    >> zaprojektowane zeby spalony olej zgarnialy do miski olejowej. Na
    >> warstwie spalonego oleju pierscienie sie nie zuzywaja bo to co
    >> spalone to czasteczki wegla a konkretnie jego odmiany grafitu.
    >> Czasteczki w znaczeniu chemicznym. Grafit sliski bo z nim oleje i
    >> smary robia. Silnik na bardzo przepracowanym oleju jest trudny do
    >> zatarcia na panewkach bo wal slizga sie na oleju i dodatkowo
    >> graficie. Dlatego w literaturze fachowej napisali ze przez pierwszy
    >> tysiac kilometrow swiezy olej ma kiepskie wlasnosci smarne. Nabiera
    >> ich dopiero jak sie ubrudzi grafitem.
    >
    >
    > Ale zdajesz sobie sprawę że tłoki lubią posiadać również i
    > pierścienie zgarniające? Teoria nr 2 - klarowność oleju - mam diesla
    > przy którym przebieg około 130tys km diagnosta określił jako
    > fantastykę (bo to jego zdaniem przy takim roczniku jest to
    > niemożliwe), mam nowszą brykę na benzynę, mało tego ma jeszcze
    > dodatkowo gaz o przebiegu lekko ponad 100tys. Pewnie wielce byś się
    > zdziwił gdybym Ci pokazał próbki z bagnetów olejowych obu aut.
    > Diesel - olej (po 2 latach od wymiany) prawie jak pozostałe
    > nieużywane resztki w bańce - benzynka - wizualnie w kolorze
    > przypomina smolę. Czy możemy z tego wyciągać jedyne daleko idące
    > wnioski - moim zdaniem - NIE. Kolor oleju to pochodna wielu spraw,
    > nie tylko samego przepracowania. Bo w benzynowcu wystarczy
    > przejechać parę kilometrów po wymianie a wygląd jest gorszy niż po
    > kliku latach przepracowanych w( moim) dieslu.
    >
    Ale to bardzo dziwne, bo ogólnie to w benzynie olej od wymiany do wymiany
    powinien wygladac bardzo podobnie czyli w kolorze słomkowo złotym.
    To własnie w dieslu po przejechaniu niewielkiej odległosci nowy olej
    wyglada tak jakby w ogole nie był zmieniany.



    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
    La Rochefoucauld

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: