  • 1. Data: 2002-01-08 22:11:56
    Temat: Re: Monopol NASK
    Od: Marcin Wieczorek <w...@p...com>

    Z adresu k...@h...pl nadszedł list o dziwnej treści:

    > Pelna automatyzacja wiaze sie z uwolnieniem obrotu domenami tak, aby
    > nie trzeba bylo udowadniac prawa do ich uzywania. W czerwcu 2000 r.
    > mialem przyjemnosc uczestniczyc w seminarium zorganizowanym przez NASK
    > wlasnie na temat domen - stwierdzono tam, ze uwolnic moga, ale pod
    > warunkiem powstania arbitrazu dla rozstrzygania sporow. Nie wiem jak
    > wyglada stanowisko w tej sprawie teraz i czy cos sie w tej sprawie
    > dzieje.

    Hmm, a dlaczego nadawanie domen na zasadzie "kto pierwszy ten lepszy" jest
    złym rozwiązaniem?
    --
    Marcin Wieczorek "T-1000" DELPHI FAQ http://delphi.cartall.com.pl
    GG#:237419______________UIN:3692514______________PGP KeyID:F97C2C2E

  • 2. Data: 2002-01-09 12:49:38
    Od: "Krystian Stypula" <k...@h...pl>

    Witam!
    > Hmm, a dlaczego nadawanie domen na zasadzie "kto pierwszy ten lepszy" jest
    > złym rozwiązaniem?

    Mam dwie, zlecone dwom niezaleznym prawnikom, opinie prawne na temat nazw
    rejestrowanych domen. Z jednej wynika, ze zarzadzajacy domena wyzszego rzedu
    ma obowiazek sprawdzac, czy nazwe, ktora wybral klient, mozna uzywac, druga
    mowi cos zupelnie innego. Polskie prawo nie zna pojecia domena, zna
    natomiast np. termin "znak towarowy". Ew. spor moze wiec wtedy dotyczyc Bogu
    ducha winnego operatora, ktory cos tam zarejestrowal.
    Jest to moze troche smieszne i niezrozumiale dla kogos, kto stoi z boku, ale
    jest to realny problem. Jezeli klopot moze wystapic - trzeba zrobic wszystko
    aby takie prawdpodobienstwo zminimalizowac - i stad koniecznosc
    uzasadniania. Powolanie arbitrazu jest pomyslem interesujacym, tym bardziej,
    gdyby jego decyzje traktowane bylyby w sposob ostateczny.

    Pozdrawiam
    Krystian Stypula
    --------------------------------------
    HomeNet - i...@h...pl - http://home.pl - 0801 325555

  • 3. Data: 2002-01-10 06:04:01
    Od: "Pablo" <b...@s...pl>

> [...]
    druga
    > mowi cos zupelnie innego. Polskie prawo nie zna pojecia domena, zna

    nie jestescie sadem do k. nedzy!
    jezeli jakas firma uzna ze ktos bezpodstawnie zarejestrowal ich znak
    towarowy to pozywa rejestrujacego a nie rejestratora (tym bardziej jezeli
    rejestracja bedzie automatyczna)

    sex.pl tez chronicie na wypadek gdyby to byl znak towarowy ? bo z tego co
    widze to ktos z NASKu to zarejestrowal. Ciekawe do jakich to "naukowych"
    celow wam to jest potrzebne.

    Nie pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-01-10 10:19:57
    Od: Witold Mikiciuk <w...@n...pl>

    On Thu, 10 Jan 2002, Pablo wrote:

    > jest

    > rzedu
    > druga
    >
    > nie jestescie sadem do k. nedzy!
    Chyba w tej swojej zlosci nie odrozniasz co dobre z co zle i ze HomeNet
    to nie Nask :-P

    > jezeli jakas firma uzna ze ktos bezpodstawnie zarejestrowal ich znak
    > towarowy to pozywa rejestrujacego a nie rejestratora (tym bardziej jezeli
    > rejestracja bedzie automatyczna)
    Gdzie ty zyjesz? co ty wiesz? lepiej sie nie odzywaj...

    > sex.pl tez chronicie na wypadek gdyby to byl znak towarowy ? bo z tego co
    > widze to ktos z NASKu to zarejestrowal. Ciekawe do jakich to "naukowych"
    > celow wam to jest potrzebne.
    HomeNetowi nie jest to potrzebne a nam ...... ?? Domena ta jak i wiele
    innych funkcjonalnych byla tworzona w 1998 w jakims celu... nie pamietam.
    -WItek

    Witold Mikiciuk <w...@n...pl>

  • 5. Data: 2002-01-10 11:47:29
    Od: "Pablo" <b...@s...pl>

    > Chyba w tej swojej zlosci nie odrozniasz co dobre z co zle i ze HomeNet
    > to nie Nask :-P

    sorry ale jak tylko slysze NASK to mi oczy zachodza krwia, leci z ust w
    mozku kolacze sie tylko slowo kill! , kill!, kill!

    > Gdzie ty zyjesz? co ty wiesz? lepiej sie nie odzywaj...

    a twoim zdanie to niby jak powinno byc ? NASK ma dostac moze jeszcze
    uprawnienia Trybunalu Konstytucyjnego

    > HomeNetowi nie jest to potrzebne a nam ...... ?? Domena ta jak i wiele
    > innych funkcjonalnych byla tworzona w 1998 w jakims celu... nie pamietam.

    to ty jestes z Nasku czy nie jestes w koncu?

  • 6. Data: 2002-01-17 14:33:02
    Od: k...@a...matrix.pl (Konrad Rzadzinski)

    On Wed, 9 Jan 2002 12:49:38 +0000 (UTC), Krystian Stypula <k...@h...pl>
    wrote:
[...]

    Czy nazwa banku / usługi jest znakiem towarowym? Chyba tak.
    Ostatnio wlazłem na www.mbank.pl. I gdzie trafiłem?

    --
    Konrad
    'W życiu nie liczą się tylko ciało i muskuły - ważny jest jeszcze fryz.' -

  • 7. Data: 2002-01-17 18:26:17
    Od: "Maciej Bebenek" <maciej@xxx_.komorka.org>

    Użytkownik "Konrad Rzadzinski" <k...@a...matrix.pl> napisał w
    wiadomości news:a26mdk$27nf$1@pingwin.acn.pl...

    > Czy nazwa banku / usługi jest znakiem towarowym? Chyba tak.
    > Ostatnio wlazłem na www.mbank.pl. I gdzie trafiłem?

    Chronologia sie klania:-)

    Domena:
    mbank.pl

    Dysponent domeny:
    TP INTERNET SP. Z O.O.

    Adres:
    AL.JANA PAWŁA II 12 00-124 WARSZAWA

    Data rejestracji:
    2000-08-08

    ========
    Domena:
    mbank.com.pl

    Dysponent domeny:
    BRE BANK S.A.

    Adres:
    UL.SENATORSKA 18 00-950 WARSZAWA

    Data rejestracji:
    2000-09-05

    Ktos w BRE po prostu dal ciala

    Pzdr,

    M.

  • 8. Data: 2002-03-06 20:23:06
    Od: "AO" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej@xxx_.komorka.org> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Konrad Rzadzinski" <k...@a...matrix.pl> napisał w
> [...]

    Wg tego co znalazlem na www.netlaw.pl nie ma znaczenia kto pierwszy
    zarejestrowal domene tylko kto zarejestrowal znak towarowy. Jesli BRE ma
    zarejestrowany znak towarowy mbank to ma prawo do tez do domeny i TPSA musi
    sie z nia pozegnac.
    Poza tym w swietle tamtych artykulow liczy sie tylko to, co jest miedzy www.
    a .pl. i z tego punktu widzenia nie ma sensu tworzenie nowych domen TLD, bo
    kazdy kto ma zarejestrowany znak towarowy, tu niech dalej bedzie to "mbank",
    ma prawo do wszelkich domen z uzyciem tego znaku tawarowego, czyli:
    mbank.com, mbank.pl, mbank.com.pl, mbank.net.pl, mbank.nom.pl, mbank.waw.pl
    itd.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 9. Data: 2002-03-07 12:41:10
    Od: Paweł Więcek <c...@v...net>

    Thus wrote AO <a...@i...pl>:
    > ma prawo do wszelkich domen z uzyciem tego znaku tawarowego, czyli:
    > mbank.com, mbank.pl, mbank.com.pl, mbank.net.pl, mbank.nom.pl, mbank.waw.pl
    > itd.

    mbank.sex.pl?

    Paweł

    --