    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Multiplekser przełączający grupę linii
    Date: Fri, 9 Feb 2018 14:44:36 +0100

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 09.02.2018 10:14, J.F. wrote:

    >Hmm... Ale przecież impuls resetujący jest krótki właśnie dlatego, że
    >licznik zostaje zresetowany. Normalnie linia jest ustawiana na czas
    >trwania cyklu generatora taktującego licznik z wyjściem binarnym.
    >Jeśli zostanie ustawiona linia 6, licznik się zresetuje i znów będę
    >miał
    >ustawioną linię 0,

    Tylko licznik to zestaw przerzutnikow, a one sa zestawem bramek.
    Mamy wlasciwy stan wyjsc, bramka wykrywa, resetuje przerzutniki, wiec
    bramka nie wykrywa i nie resetuje ... skad pewnosc, ze wszystkie
    przerzutniki sie zresetowaly ?

    A jak mamy dwa uklady scalone do zresetowania, to skad pewnosc, ze
    dluzsza sciezka do drugiego doprowadzi wystarczajacy sygnal resetujacy
    ?

    Albo np zegar robimy, nie chodzi o multipleksowanie 6 cyfr,
    tylko ze licznik dziesiatek sekund jak osiagnie 6, to trzeba go
    wyzerowac i powiekszyc licznik jednostek minut.
    Wystarczy dlugosc tego impulsu aby przestawic kolejny licznik ?

    W TTL zazwyczaj dzialalo, ale czy np zadziala w FPGA ?

    Liczniki synchroniczne lepsze :-)

    >Hmm... Takie rozwiązanie też na dobrą sprawę mogę wykorzystać, tylko
    >oznacza dodanie kolejnego scalaka. Dlaczego ten sposób jest lepszy od
    >wykorzystania linii 6 układu 141?

    Jak i tak masz 141, bo potrzebny do wyswietlania, to oczywiscie jest
    gorszy.
    Ale jak np masz 7447 do wyswietlacza 7segm, to jest lepszy od innych
    "komparatorow".

    J.