  • Data: 2019-05-24 22:13:46
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-24 o 17:34, J.F. pisze:

    > Ale zobacz sobie jak wygladaja probki sinusoidy 15kHz zebrane co 44.1kHz.

    Za mało danych: gołe próbkowanie da nierównomierną falę
    quasi-prostokątną. To samo po filtrze nadpróbkującym, redukującym w/w
    efekt - zapomniałem nazwę - daje sinus.

    > Ale mnie o co innego chodzi - te flac ktore masz, zobacz jaka
    > czestotliwosc probkowania,
    > pewnie 48 lub 96 kHz.

    Pisałem już o tym: pomiędzy 750-960kb/s.

    > ale swoja droga - ze tak "wyraznie" slychac ten szum ok -90dB ... dobry
    > sprzet mieliscie.

    Nie tyle co "mieliście" lecz "mam" (chyba 110dB S/N - nie chce mi się
    biec po instrukcję) z cyfrową końcówką mocy. Na co dzień więc tę różnicę
    słyszę.

    Generalnie robisz błąd w założeniach, że muzyka to niby ciągłe 90dB
    sygnału. Gdyby tak było, to szumu kwantyzacji faktycznie byś nie
    usłyszał. Ale życie nie jest tak łaskawe dla sprzętu i ucha (z wyjątkiem
    większości dostępnej muzy z efektem loudness wars). Polecam muzykę
    klasyczną do testów i cichsze jej fragmenty. Tylko niedosłuch
    usprawiedliwi niesłyszenie szumu kwantyzacji. Dokładnie to samo nagranie
    na 24-bitach daje praktycznie zero szumu w tych samych fragmentach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek