  • Data: 2019-06-13 23:09:39
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-10 o 16:04, elmer radi radisson pisze:

    > No i co z tego ze AAC? Tez stratna kompresja i jej rowniez dotyczy
    > problem znieksztalcen fazowych, o ile faktycznie w tej sytuacji gralyby
    > jakas role.

    Nie, to kompletnie inna zasada stratności.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Audio_Coding

    "Advanced Audio Coding (AAC) - algorytm stratnej kompresji danych
    dźwiękowych, którego specyfikacja została opublikowana w roku 1997.
    Format AAC zaprojektowany został jako następca MP3, oferujący lepszą
    jakość dźwięku przy podobnym rozmiarze danych."

    Zresztą mówimy tu o AAC+ konkretnie. To kolejne ulepszenia jakości dla
    niskich przepływności binarnych.

    > Soundcloud ma udostepnione nagrania holofoniczne zapisane w mp3 - one
    > tez nie istnieja?

    Nie miałem okazji zweryfikowania. Ale tak jak napisałem - wspomniałeś
    coś o usprawnieniu MP3 powodującym korektę fazowości. Ja o tym nic nie
    wiem: nie wiem jak to działa na ucho i czy w ogóle jest powszechnie
    stosowane, więc się nie wypowiadam.

    > Przeciez to jest zupelnie co innego, kompletne odwrocenie fazy dzwieku
    > czyli ekstremum. Porownanie z antypodow.

    Właśnie! Jeśli jest ekstremum, to znaczy, że są wartości pośrednie,
    prawda? Chyba nie uważasz, że istnieje tylko ekstremum i norma a
    pomiędzy nimi pustka?

    Powiem tak: jeśli bywasz w 3mieście, to zapraszam na odsłuch tych samych
    utworów zmiksowanych pod plebs i w wydaniu 24-bit (pełna dynamika) z
    zachowaniem najwyższych standardów masteringu. Prezentuję wspomniany
    wcześniej Depeche Mode w obu wersjach. Dysponuję odtwarzaczem i
    wzmacniaczem cyfrowym (z cyfrową końcówką mocy) oraz wykonanymi przeze
    mnie kolumnami (wkomponowane w konstrukcję budynku by wyeliminować
    rezonanse), gdzie skupiłem na minimalizacji zniekształceń fazowych. Nie
    usłyszysz drastycznej różnicy, w tym lokalizacji źródeł pozornych:
    przyznam publicznie, że jestem kretynem. W przeciwnym razie Ty coś, o
    sobie napiszesz podobnego. Ok? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek