eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[NTG] chyba trochę, ale może jednak [TG] - programowanie dla gimnazjalisty › Re: [NTG] chyba trochę, ale może jednak [TG] - programowanie dla gimnazjalisty
  • Data: 2016-07-14 22:10:35
    Temat: Re: [NTG] chyba trochę, ale może jednak [TG] - programowanie dla gimnazjalisty
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pomidor pisze:

    > 3. Jestem zdziwiony tak małą popularnością Logo. Dawał łatwo
    > widoczne efekty na ekranie. Można łatwo było nauczyć procedur,
    > subprocedur, nauczyć co to pętla, rekurencja, jak sortować
    > zbiór itp.
    > Uważam, że to są podstawy w każdym języku.

    To ja w takkim razie mam propozycję odmienną: POV-Ray (povry.org).

    Zamiast męczyć się z językiem, który nigdy do niczego praktycznego
    przydac się nie może, zająć się z czymś, co zostało zaprojektowane
    do konkretnego (i bardzo efektownego) zastosowania, a jednocześnie
    jest językiem zupełnym (czyli można w tym policzyć całkę albo zrobić
    program do księgowania faktur). Składnia jest "typu C", więc nauka
    przyda się gdzie indziej. Procedury i pętle robi się z naturalnej
    potrzeby zastosowania pętli i procedury, a nie żeby odwalić nudnawe
    ćwiczenie, które ktoś wymyślił do pokazania podstaw programowania.

    Na młodych i starych robi warażenie, jak niewielki kawałek kodu może
    opisać realistyczny kawałek trójwymiarowego świata. A potem od razu
    jest frajda, gdy się samemu ten opis modyfikuje i ogląda efekty --
    daleko lepsze niż te z logo. Jest do tego w sieci trochę dobrych
    samouczków, choćby ten: http://www.f-lohmueller.de/pov_tut/pov__eng.htm

    Żeby już nie było NTG, to ktoś napisał w povrayu bibliotekę, która
    z pliku projektu PCB programu Eagle robi kod povraya odwzorowujący
    wygląd zlutowanej płytki. Nawet nie trzeba grzać lutownicy i zamawiać
    układów scalonych w sklepie.

    --
    Jarek