  • 1. Data: 2016-07-14 15:58:54
    Temat: [NTG] chyba trochę, ale może jednak [TG] - programowanie dla gimnazjalisty
    Od: "Pomidor" <n...@s...pl>

    Nie zabijajcie za to, że to "nie ta grupa" :)
    Ale chyba tylko tu widzę, tylu praktyków i jednocześnie mających kontakt
    z programowaniem.
    Będę miał na 2-3 tygodnie wakacyjne gimnazjalistę (1 klasa) pod opieką
    i chcę dzieciaka zaszczepić chęcią do nauki programowania.
    Mnie uczono już dawno na studiach takich rzeczy jak Fortran, Basic,
    C i Assembler (Zilog Z80) ale potem nie wszedłem do zawodu (tak bywa,
    że piekarz zostaje kowalem). Ale umiejętności jakieś pozostały.

    Widzę, że obecnie króluje Java i C# oraz ewentualnie C++
    Ale to zapewne dla takiego młodziaka będzie za ambitne.
    Kiedyś pamiętam, że za czasów ZX Spectrum usiłowano w niektórych
    szkołach popularyzować LOGO.
    Teraz mój przyszły podopieczny chodził rok na jakiś kurs języka
    SCRATCH. Popatrzyłem na to, językiem programowania to bym tego
    nie nazwał, raczej układaniem obrazków na ekranie.
    Chciałbym dzieciakowi pokazać programowanie w jego podstawowej postaci,
    gdzie trzeba deklarować zmienne, używać pętli, pisać procedury.
    LOGO wydawało mi się sensownym językiem, ale to chyba odeszło
    do lamusa i nikt tego nie stosuje (w necie trafiam na jakieś stare wpisy
    sprzed 10-15 lat)
    Czy może tylko za mało dokładnie szukałem.
    A może jest coś innego na czego ślad nie trafiłem?
    A może ten SCRATCH to jest to do czego powinienem się przekonać
    i pomóc młodziakowi wspinać się na wyżyny SCRATCH'a

    Jak ktoś ma nadmiarową chwilę czasu i ochotę to niech coś napisze

  • 2. Data: 2016-07-14 16:23:45
    Temat: Re: [NTG] chyba troch?, ale mo?e jednak [TG] - programowanie dla gimnazjalisty
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-14 o 15:58, Pomidor pisze:
    > Nie zabijajcie za to, ?e to "nie ta grupa" :)

    ustaw sobie najpierw softłer do juznetu poprawnie... bo krzaki zamiast
    liter wychodzą.

    a.

  • 3. Data: 2016-07-14 16:42:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-14 o 15:58, Pomidor pisze:
    > LOGO wydawało mi się sensownym językiem, ale to chyba odeszło
    > do lamusa i nikt tego nie stosuje (w necie trafiam na jakieś stare wpisy
    > sprzed 10-15 lat)
    Jest Logomocja
    Ale płatna.
    http://logo.oeiizk.waw.pl/index.php?sr=demo
    Jest POOL, darmowy.
    http://www.pool-rnd.pl/pl/Default
    Też niewiedziałem (i nadal nie wiem) jaki język próbować podsunąc
    10-latkowi.
    Stanęło na Microsoft Logo.
    Próbowałem też Basic-a od ZX Spectrum, ale potrzebna by była jakaś
    dedykowana klawiatura z naklejkami :-)
    http://zxspectrum4.net

    Robert

  • 4. Data: 2016-07-14 17:23:27
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no przecież tylko java...
    dziś bez javy to jak bez ręki i głowy...
    no chyba, że poza europą...

  • 5. Data: 2016-07-14 17:37:19
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ta walka, javowcy konta assembler...
    jak nie zacznie od javy to później grantów mu nie dadzą...

  • 6. Data: 2016-07-14 17:38:19
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    weź sprawdź go czy nie ma tendencji do pisania w modelu zmiennej
    pomocniczej...

  • 7. Data: 2016-07-14 17:40:09
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    Do podstaw to każdy prosty się nada ale ja bym wybrał chyba C, bo z niego
    się wywodzi i jest do niego podobnych wiele innych języków. A po poznaniu
    podstaw można przejść do wyklikania jakiegoś programu okienkowego w C++
    albo C#
    Chociaż, może właśnie zacząć od Pascala by potem z ulgą przejść do innego
    języka gdzie nie trzeba pracowicie wpisywać begin ;)

    --
    SW3
    ----

  • 8. Data: 2016-07-14 18:02:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-14 15:58, Pomidor wrote:
    > Bede mia? na 2-3 tygodnie wakacyjne gimnazjaliste (1 klasa) pod opiek?
    > i chce dzieciaka zaszczepiae checi? do nauki programowania.

    Arduino. Hardware ruszające servo przemawia lepiej do wyobraźni niż printfy.

  • 9. Data: 2016-07-14 18:04:39
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    A może kup jakieś Arduino, programuje się to w sumie w C++ tylko takim
    trochę "przystosowanym do sprzętu", będzie radość podwójna jak nie tylko
    program zadziała ale i dioda pomruga.

    Jakub Rakus

  • 10. Data: 2016-07-14 18:05:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Arduino. Hardware ruszające servo przemawia lepiej do wyobraźni niż
    > printfy.

    Podpieram w całości.