  • Data: 2017-08-25 09:34:02
    Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
    Od: Yakhub <a...@a...aa> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 23 Aug 2017 20:54:19 +0200, Adam napisał(a):

    > Wytworzenie silnika spalinowego jest o wiele bardziej pracochłonne,
    > wymaga też zdecydowanie więcej materiałów i zaplecza maszynowego w
    > stosunku do wyprodukowania silnika elektrycznego.

    W całej tej dyskusji na temat wpływu elektryfikacji motoryzacji na
    gospodarkę IMHO zapominacie, że silnik, nawet razem ze skrzynią biegów, to
    jedynie ułamek współczesnego samochodu.

    Samochód elektryczny to w zdecydowanej większości taki sam samochód, jak
    spalinowy. Różnią się TYLKO silnikiem. Cała reszta jest identyczna
    (w sensie: równie skomplikowane)- począwszy od zawieszenia, karoserii i
    szyb - a skończywszy na radiu, tapicerce i silniczkach do centralnego
    zamka.

    To, że samochody będą miały inne silniki wcale tak wiele nie zmienia - ani
    dla koncernów, które je produkują, ani dla całej branży z motoryzacją
    związanej.

    Bo co tak naprawdę się zmieni dla firmy produkującej np. klocki hamulcowe,
    albo amortyzatory? Jaka to jest różnica dla blacharzy realizujących naprawy
    powypadkowe? Dla lakierników? Kilka samochodów już miałem, wizyt u
    mechaników nie zliczę - ale MOŻE 20% interwencji mechanika dotyczyła układu
    napędowego...

    --
    Yakhub