  • Data: 2014-01-17 19:24:29
    Temat: Re: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-17 15:50, Budzik pisze:
    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > Mozna się domyslac.

    Z domysłami to uważaj :)

    > Bardzo mały procent powodujących ktorzy maja do 0,8%%
    > Duzzo wyzszy tych ktorzy byli upici mocniej.

    Należy się cieszyć, że oficjalnie podają już dane na temat
    zatrzymanych przy dmuchaniu z podaniem artykułów pod które
    podpadają oraz konkretnych liczb w podziale na kierowców
    i pozostałych, niemniej medialnie podają brutto, czyli coś
    jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem.

    Co do wypadkowości - EU już dawno rekomendowała max BAC 0.5 g/L dla
    amatorów (zawodowi i młodzież mniej). Z badań/statystyk wyszło,
    że przy 0,5 g/L ryzyko wypadku wzrasta o niecałe 40%, a przypadku
    1g/L to mamy ryzyko x5. Wyszło im z wyliczeń (no i z praktyki), że
    zmniejszenie do 0,5 da spadek ofiar śmiertelnych o 10% (tylko
    z tytułu nietrzeźwości). Część krajów się dostosowała (np. Niemcy)
    i to trochę pomogło.

    http://www.buchhandel.de/WebApi1/GetMmo.asp?MmoId=20
    81306&mmoType=PDF&isbn=9783415048447
    2.2.1
    (...)
    "
    Die meisten Alkoholunfälle werden am Samstag und Sonntag verursacht.
    Zwischen 22.00 Uhr und 06.00 Uhr ereigneten sich 9,2 % aller Verkehrsunfälle
    mit Personenschaden, jedoch 46 % aller Alkoholunfälle mit Personenschaden.
    71% der alkoholisierten Verkehrsteilnehmer waren absolut fahruntüchtig,
    wiesen also eine Blutalkoholkonzentration von 1,1? und mehr auf.
    Über 20% der alkoholisierten Pkw-Fahrer hatte eine BAK von über 2?!"

    Tak w wolnym tłumaczeniu - większość wypadków z powodu alkoholu
    to soboty i niedziele. 71% to kierowcy z powyżej 1.1%% , a 20%
    to kierowcy ze stężeniem powyżej 2%% (jeżeli dobrze to zrozumiałem).

    Myślisz, że w Polsce jest inaczej?