  • 1. Data: 2014-01-06 14:30:20
    Temat: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Tak się zastanawiam w temacie rozmów o karach dla nachlanych kierowcach,
    do jakich granic ryzyka mogą się posunąć, lub jaka kara odstraszyła by
    podejmowanie decyzji by wsiadać nachlanym i prowadzić?

    Łysy bezmózgi co ma do stracenia? Tylko wolność. Motorniczy np. żywiciel
    rodziny, dzieci na wychowaniu i zona na utrzymaniu. Jeżeli strata tego
    nie jest odstraszająca, to co? Kula w łeb?
    http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,15228117,Wypadek_
    na_Piotrkowskiej__Dwie_osoby_nie_zyja__Motorniczy.ht
    ml
    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 2. Data: 2014-01-06 15:07:35
    Temat: Re: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 14:30:20 UTC+1 użytkownik KS napisał:
    > Tak si� zastanawiam w temacie rozm�w o karach dla nachlanych kierowcach,
    >
    > do jakich granic ryzyka mog� si� posun��, lub jaka kara odstraszy�a by
    >
    > podejmowanie decyzji by wsiadaďż˝ nachlanym i prowadziďż˝?
    >

    > �ysy bezm�zgi co ma do stracenia? Tylko wolno��. Motorniczy np. �ywiciel
    >
    > rodziny, dzieci na wychowaniu i zona na utrzymaniu. Je�eli strata tego
    >
    > nie jest odstraszaj�ca, to co? Kula w �eb?
    >
    > http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,15228117,Wypadek_
    na_Piotrkowskiej__Dwie_osoby_nie_zyja__Motorniczy.ht
> [...]

    Przedwczoraj złapali pijanego kierowcę autobusu. Ciekawe co klub alkoholików z grupy
    samochody napisze w obronie pijanych kierowców.

  • 3. Data: 2014-01-06 15:15:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 6 Jan 2014 06:07:35 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):

    > Przedwczoraj złapali pijanego kierowcę autobusu. Ciekawe co klub alkoholików z
    grupy samochody napisze w obronie pijanych kierowców.

    Widać jedno - pomimo całej medialnej szopki po wypadku w Kamieniu
    Pomorskim, pijakowi nie przyjdzie do głowy żeby chociaż na chwilę odpuścić
    jeżdżenie na gazie.

    Inna sprawa też że na fali chwilowego medialnego zainteresowania problemem,
    do rangi newsa dnia rośnie każdy taki przypadek nad którym gdyby nie
    wypadek w Kamieniu Pomorskim, to media przeszłyby do porządku dziennego.

    Bo niby wiadomo że w tej chwili będzie czas wzmożonych kontroli zarówno
    policyjnych, jak i społeczeństwo bardziej czujne, większa szansa że ktoś
    zwróci uwagę, zadzwoni po policję.

  • 4. Data: 2014-01-06 15:18:43
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2014-01-06 14:30, KS wrote:
> [...]
    > http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,15228117,Wypadek_
    na_Piotrkowskiej__Dwie_osoby_nie_zyja__Motorniczy.ht

    Jednak jest różnica pomiędzy BMW a Tramwajami!

    BMW nie prowadzi się jak po szynach, to jedna z gorzej
    prowadzących się marek w swojej kat. cenowej.

  • 5. Data: 2014-01-06 15:28:44
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 06.01.2014 14:30, KS pisze:
> [...]
    >
    > Łysy bezmózgi co ma do stracenia? Tylko wolność. Motorniczy np. żywiciel
    > rodziny, dzieci na wychowaniu i zona na utrzymaniu. Jeżeli strata tego

    Konfiskata tramwaju

  • 6. Data: 2014-01-06 15:36:43
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-01-06 15:07, k...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > Przedwczoraj złapali pijanego kierowcę autobusu. Ciekawe co klub alkoholików z
    grupy samochody napisze w obronie pijanych kierowców.

    Nie zaliczam sie do klubu ale po tych wszystkich watkach, postach i
    przemysleniach napisze tak.

    Nie jest istotna surowosc kary a tylko jej upierdliwosc.

    Kary powinny sie dosc mocno stopniowac za recydywe. Na poczatek niech
    bedzie zakaz prowadzeni apojazdow na miesiac i kara pieniezna.
    Pozniej dwa tygodnie bezwzglednego aresztu plus kara poprzednia. Dalej
    np. dwa miesiace, pozniej rok i dwa lata. Kara dwa lata maksymalna -
    czyli jak kolejny raz to na dwa lata i tak do skutku.
    O ile zakaz prowadzenia czy dwa tygodnie kazdy jakos zalata czy w pracy
    czy w zyciu rodzinnym to dluzsze okresy juz bardzo ciezko.

    No i kluczwy pynkt wykrywalnosc. Matematycy i spece od modeli pewnie to
    policza ale wg mnie wsiadajac za kolko powinno byc prawdopodobienstwo w
    granicach 0.2-0.5, ze zostaniemy namierzeni. To jest klucz -
    wykrywalnosc. Wtedy to bedzie prawdziwy bat.
    Ale zeby tak sie stalo trzeba wprowadzic calkowita inwigilacje
    spoleczenstwa. Metod jest kilka (wiekszosc niedostepna jeszcze):

    + wszczepione chipy, ktore monitoruja organizm, polozenie, itp. - w
    szczegolnosci wygrywaja jak sie ktos porusza za szybko a jest w staie
    wskazujacym co z kolei sprawia, ze nastapi kontrola pojazdu; chip mozna
    zaklocic ale juz sam fakt, ze mijasz detektor a chip nie raportuje
    powoduje kontrole.

    + nanoroboty w naszych cialach. moga oddzialywac w bardzo rozny sposob -
    np powodowac omdlenie kogos kto bedzie chcial prowadzic pod wplywem -
    badz zmiane jego checi poprzez oddzialywanie na jakies osrodki, ktore
    wydzielaja sybstancje skutkujace okreslonymi rekacjami czlowieka.
    Mozliwosci sa nieograniczone. Oczywiscie te nanocostam poza tym robilyby
    duzo pozytecznych rzeczy - np. leczyly na biezaco, itd.

    + detekcja oparow na odleglosc (i wtedy zgloszenia trafiaja do centrum a
    policja udaje sie do podejrzanych delikwentow celem zbadania trzezwosci)
    - w wersji light cos jak kamery przy sieci drog a w wersji future
    krecace sie wszedzie autonomiczne roboty-owady z roznego rodzaju
    detektorami. Albo owad-robot wlatuje pod maske i robi tak, ze gosc nie
    jest w stanie pojechac do czasu przybycia patrolu.

    Czyli wg mnie detekcja to klucz do sukcesu.

    Teraz mam pytanie do klubu "abstynentow" - czy chcac praktycznie w 100%
    wykrywac nie tylko pijanstwo ale i wszelkiego rodzaju przewinienia,
    wykroczenia czy przestepstwa jestescie za wprowadzeniem tego typu metod
    jesli stana sie dostepne?

    --
    mk4

  • 7. Data: 2014-01-06 15:41:09
    Od: tá´Ź

    KS wrote:

    > jaka kara odstraszyła by
    > podejmowanie decyzji by wsiadać nachlanym i prowadzić?

    Żadna, trzeba się pogodzić z tym, że pewna liczba takich sytuacji będzie
    miała miejsce i tyle. To naprawdę nie jest największy problem naszego
    kraju.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 8. Data: 2014-01-06 16:04:20
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 15:41:09 UTC+1 użytkownik tᴏ napisał:

    > Żadna, trzeba się pogodzić z tym, że pewna liczba takich sytuacji będzie
    >
    > miała miejsce i tyle. To naprawdę nie jest największy problem naszego

> [...]

    Kraju nie? Ludzi którzy giną nie. Bo jak zginą to ich nie ma. To problem tych co im
    najbliżsi zginęli. Kraju jak najbardziej. Giną ludzie i nigdy nie zapłacą grosza
    podatku. A wykształcenie niektórych i to co mogli by zrobić dla innych gdyby żyli
    było bezcenne. Państwo ponosi ogromne koszty związane z wypadkami. Jak najbardziej w
    interesie państwa, czyli nas wszystkich jest ograniczenie liczby wypadków bo
    zwyczajnie trochę więcej pieniędzy będzie każdy miał.

  • 9. Data: 2014-01-06 16:17:37
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 15:36:43 UTC+1 użytkownik mk4 napisał:

    �ywiciel

    na_Piotrkowskiej__Dwie_osoby_nie_zyja__Motorniczy.ht
    ml

    alkoholik�w z grupy samochody napisze w obronie pijanych kierowc�w.

> [...]
    >
    > wykrywac nie tylko pijanstwo ale i wszelkiego rodzaju przewinienia,
    >
    > wykroczenia czy przestepstwa jestescie za wprowadzeniem tego typu metod

    Wiele innych przewinień łatwo wykryć. Radary, kamery, patrole to robią. Opitego
    kierowcę za to bardzo trudno wykryć. Nie wszyscy pojadą od krawężnika do krawężnika i
    zawadzą o każdy plot. Taki mniej nachlany przez jakiś czas jest w stanie się
    upilnować. Rozwiązaniem były by inteligentne stacyjki. Dmuchasz, trzeźwy odpala.
    Takie rozwiązanie nie narusza niczyjej prywatności. A i niedrogo przy produkcji
    masowej by wyszło. Tylko znowu problem z kontrolą. Próba walki ze zjawiskiem to
    zmasowany atak na wszystkich frontach i wszystkimi siłami Policji. Teraz takie
    kontrole to parodia. Sprawdzanie dokumentów itp. To muszą być szybkie akcje. Pod
    światłami na przykład. Jak sprawdzają trzeźwość to mają nie zauważyć worka z
    amfetaminą na siedzeniu. Wprowadzenie odpowiedzialności pasażera by się przydało.
    Chyba że taki pijany że za trupa może robić. Pasażerowie taksówek, autobusów,
    tramwajów, pociągów też by mogli być zwolnieni z odpowiedzialności. Jutro podobno
    mają ogłosić co wykombinowali w sprawie pijanych za kierownicą.

  • 10. Data: 2014-01-06 16:27:31
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2014-01-06 16:04, k...@g...com pisze:

> [...]
    w interesie państwa, czyli nas wszystkich jest ograniczenie liczby
    wypadków bo zwyczajnie trochę więcej pieniędzy będzie każdy miał.

    A co do ponoszenia przez Państwo kosztów, to przedstaw jakie
    to koszty.

    Kiedyś ktoś policzył, że wychowanie i wykształcenie obywatela
    w Polsce od poczatku do momentu podjęcia pracy to średnio kwota
    około 500.000 EUR (około dwa miliiony PLN). Jeśli założymy, że
    z Polski wyjechało w ostatnich latach 2.000.000 ludzi, to Polska
    jest w plecy 1.000.000.000.000 Euro. A ty się martwisz koszami
    wypadków drogowych.