  • Data: 2017-01-02 14:09:18
    Temat: Re: Nagrywarka
    Od: pawell32 <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-30 o 23:42, Piotrne pisze:

    > Tak ogólnie - wygląda to na cofanie się w rozwoju. Kilkanaście
    > lat temu magnetowidy nie były już niczym niezwykłym i nagrywanie
    > programów telewizyjnych było oczywistą ich funkcją. Teraz
    > magnetowidy się skończyły, nagrywarki DVD nagrywają w niskiej
    > jakości, a chcąc nagrać normalny program HD trzeba kombinować.
    > Nagrywanie na tunerze / dekoderze z wbudowanym dyskiem jest też
    > wątpliwe, bo nagrań nie da się wydobyć z pudełka i skopiować
    > na inny nośnik. Telewizory z możliwością nagrywania lubią
    > szyfrować zapis i można go obejrzeć tylko na konkretnym
> [...]

    Nie ma w tym żadnych kombinacji.
    Tak na prawdę niewiele się zmieniło. Kiedyś nagrywaliśmy na kasetach VHS
    i odstawialiśmy na półkę. Niestety nośniki magnetyczne nie są trwałe,
    narażone na uszkodzenia choćby przez sam magnetowid.
    Wówczas pojawiły się nagrywarki DVD. Teoretycznie dobre rozwiązanie,
    dobra jakość jak na tamte czasy, ale tu pojawiła się pokusa - zgrać
    materiał i przesłać dalej.
    Obecnie nagrywanie jest jeszcze prostsze. Niemal każde urządzenie to
    potrafi, na dysku HDD, flash.
    Problem jest tylko z archiwizacją lub przekazywaniem dalej.
    Odbiorniki tv satelitarnej czy kablowej nagrywają zazwyczaj na wbudowany
    dysk, ale wszystko zaszyfrowane, podobnie jak oglądane programy co w
    pewnym stopniu jest zrozumiałe.
    Tak na prawdę nie wiem co można nagrywać, skoro w obecnej tv nie ma nic
    godnego uwagi? Jak coś ciekawego się pokazało to najczęściej po 24:00
    i do tego można to wykorzystać.
    Myślę, że gdyby nie przesyłanie i publikacja nagranych materiałów
    w sieci nikt by tej możliwości nie blokował.