  • Data: 2019-08-08 09:06:59
    Temat: Re: "Najbardziej imponujący kod, jaki widziałem"
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > vec[-2], vec[-1] = vec[-1], vec[-2]
    >
    > Tak sie to robi w _normalnym_ jezyku programowania

    W Wolframie jest nieco dłużej:

    {vec[[-2]], vec[[-1]]} = {vec[[-1]], vec[[-2]]}

    ale idea jest zachowana. Tak czy inaczej chodzi o fundament: lista musi być strukturą
    liniową z dostępem swobodnym a nie jakąś rekurencyjną matrioszką.

    Niektóre języki odróżniają listy od tablic pod względem tego swobodnego dostępu, ale
    to jest rozróżnienie niskopoziomowe, przydatne powiedzmy w C/C++ lub w Adzie, ale
    kompletnie nieużyteczne w takich językach jak Python czy Wolfram.