  • 21. Data: 2012-06-12 19:52:57
    Temat: Re: Napęd dvd nie działa
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Vituniu" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > "Ciensza" CMC magnetics, chyba, ze nie o to pytasz... :)

    Pobierz CD-DVD Speed i zobacz informacje o nośniku.
    Ja kupuję tylko MCC 004 i przez 5 lat źle wypaliły się tylko 2 płyty. Pozostałe
    do tej pory da się odczytać. :)

  • 22. Data: 2012-06-12 20:06:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "qwerty" jr7lg9$mhh$...@i...gazeta.pl

    > Jak się kupuje barachło to tak jest.

    No właśnie. Golarka Brauna funkcjonuje poprawnie wiele lat.
    Golarka z Rossmanna? -- kilka tygodni. :)

    To jednak nie dowód na pogarszanie się jakości produktów,
    ale dowód na obniżanie ,,półki'', z której się kupuje. :)

    Białka taśmowego coraz mniej -- zatem i mniej miejsca na fuszerki.
    Technologie coraz lepsze, wynalazki itp... IMO produkty są coraz
    trwalsze, ale istotnie, można zawsze kupować cos gorszego, niż
    się kupowało wcześniej. :)

    -- Wódka coraz gorsza!!!
    -- Na przykładzie jakich trunków pan to określa?
    -- Kiedyś piłem Żytnią i smakowała lepiej niż obecna...
    -- Niż obecna Żytnia?
    -- Niż obecna Borygo. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2012-06-12 20:13:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Vituniu" 4fd72487$0$1309$6...@n...neostrada.pl

    > Nie chce burzyc Twojego swiatpogladu, ale poczytaj
    > sobie o "planned obsolence" ;) Tylko, na litosc, nie
    > odpowiadaj tutaj. Znajdz wlasciwa grupe.

    To prawda, ;) że carowie jeździli swoimi samochodami sto lat i dłużej, ale:

    -- to nie były Trabanty, lecz Rolls Royce
    -- jeżdżono mniej niż teraz
    -- i jednak nie sto lat

    Ogólnie WSZYSTKO jest coraz trwalsze. Warto porównać
    żywotność dysków HDD -- dziś są to miliony godzin, pół
    wieku temu dyski sypały się z częstotliwością kilku herców. :)

    Obuwie, AGD, samochody, meble -- wszystko teraz jest trwalsze,
    niż było kiedyś, ale i wymogi są coraz wyższe co do jakości
    oraz co do cen.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2012-06-12 20:15:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ZS" jr6sd3$k8q$...@n...dialog.net.pl

    > To też prawda:) Ja dvd używam może raz na 2 tygodnie i to tylko jak gdzieś
    zapodzieję płytę do instalacji windowsa:) Przy
    > pendrivach 16gb za 30zł a za 10zł 4gb to płyt praktycznie się nie używa, nawet do
    archiwizacji taniej kupić dysk wymienny + kopie
    > na dysku lokalnym lub drugim komputerze.

    Powódź w Tajlandii sprawiła, że wróciłem do DVD, jednak
    dyski 2.5" są tak tanie, że IMO nie warto inwestować
    w kupno poliwęglanu DVD.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2012-06-12 20:22:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Vituniu" 4fd75f82$0$26707$6...@n...neostrada.pl

    > Przez jedna swiat widac, przez druga nie.

    > Eneuel zaraz pewnie powie, ze ta ciensza
    > warstwa nosnika to efekt postepu
    > technologicznego. :P

    Cieńsza? Nośnik to wg Ciebie odblaski?
    Wiesz, jak jest zbudowany poliwęglan CD/DVD?

    To, co jest nośnikiem, nie jest wcale odblaskiem.
    Nośnikiem jest barwnik, który potrafi trwale odbarwić się.

    W RW jest jeszcze ciekawiej -- szybkie studzenie albo
    powolne daje efekt -- amorficznej struktury (kryształy
    nie zdążą się wytworzyć) albo krystalicznej.

    To, co Ci przesłania świat, zowie się odblaskiem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2012-06-12 20:32:15
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-12 20:13, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    >

    > Obuwie, AGD, samochody, meble -- wszystko teraz jest trwalsze,
    > niż było kiedyś, ale i wymogi są coraz wyższe co do jakości

    To nie jest prawda, jest to balansowanie pomiędzy kosztem wytworzenia
    produktu, zyskiem, a czasem kupna nowego produktu. Można wyprodukować
    żarówkę, które będzie działać przez 50 lat, tylko nikt tego nie zrobi na
    masową skalę. Tak samo w przypadku każdego innego produktu i nie jest to
    żadna nowość.

    Jeżeli produkt jest zupełną technologiczną nowością początkowo barierą
    mogą byćw względy technologiczne, ale docelowo wszystko ukierunkowane
    jest na to by go wymieniać raz na pare lat..

    zaś co do DVD, nie nagrywając dziesiątek płytek dziennie napędy
    działają, ja mam piramidke z zapasowych, częśc sprzedałem na allegro,
    ale są tak tanie, że koszty wystawienia aukcji, czasu jest większy od
    samego 5-letniego napędu ;) Nie jestem w stanie sobie wyobrazić
    trzybania backuów na DVD lub nawet BR, więc napęd używany jest od święta...

  • 27. Data: 2012-06-12 20:36:40
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    http://vwszrot.pl

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 28. Data: 2012-06-12 21:56:19
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:jqo704$iak$2@inews.gazeta.pl...

    > Lepsze jest to, co jest nowsze.

    No i tu masz odpowiedź dlaczego.
    Stare dobre Pioneer'y A06 czy 111 działają mi do dziś.
    Nowe bajeranckie z hiper prędkościami Liteony, które jedynie windowsa
    zainstalowały i parę aplikacji a potem praktycznie nie używane już 4 sztuki
    wywaliłem po 3 latach. Czyszczenie nic nie daje.

    aha... starsze sprzęta audio nie mają problemu z odczytem płyt nagranych
    Pioneerem, ale nowym już niekoniecznie.

    --
    Irokez

  • 29. Data: 2012-06-12 23:09:40
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    Dnia 12-06-2012 o 18:04:45 Borneq <b...@a...hidden.pl> napisał(a):

    > Jak to zrobić? Mam obudowę Chieftec.

    Można różnie. Ważne jest aby w budzie nie powstawało podciśnienie. Ja nie
    mam zamontowanej jednej z bocznych ścianek obudowy :) i nie ma cudów aby
    mogło ono wystąpić.
    Obecny napęd mam od 4-5 lat, jakiś niedrogi LG (już sata) bzyka bez
    problemu do dziś. Fakt - nie jest za wiele eksploatowany.

    Oglądnij stary napęd pod kontem obecności na tacce ciemnego trudnego do
    usunięcia kurzu. Jeśli taki jest to prawdopodobnie dużo powietrza
    przelatywało przez napęd (występuje w budzie podciśnienie), a to sygnał że
    w optyce napędu może być tak samo brudno.

    Miałem taką sytuację że podarowałem kiedyś koledze napęd DVD-RW (jeszcze
    taki dość solidny, kupiony za ponad 600zł) w stanie idealnym, mający za
    sobą dwa lata pracy. Podziałał mu może z pół roku. Ale jak zobaczyłem
    kolor tacy, (była pokryta silnie przylegającym ciemnym pyłem - nie węglem
    :) to wszystko stało się jasne.
    W budzie miał wydajny wentylator wyciągający powietrze, oraz wąskie
    wycięcia w ściankach którymi powietrze nie było w stanie napływać w
    dostatecznej ilości, więc część powietrza była wsysana przez szpary w
    napędzie.

    --
    B.G

  • 30. Data: 2012-06-13 01:00:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" jr81vg$r8p$...@i...gazeta.pl

    > To nie jest prawda, jest to balansowanie pomiędzy kosztem wytworzenia produktu,
    zyskiem, a czasem kupna nowego produktu. Można
    > wyprodukować żarówkę, które będzie działać przez 50 lat, tylko nikt tego nie zrobi

    Można, ale nie poświeci ona jasno. Ołówek też jest swoistą żarówką.
    Bo ma grafit? ;) Świeci, bo ma jakaś niezerową temperaturę. Ale to
    świecenie jest raczej nieprzydatne człowiekowi. Temperatury przydatne,
    to temperatury niemal topienia wolframu. Wolfram w tej temperaturze
    zbyt szybko paruje -- bańka ciemnieje, żarnik robi się coraz cieńszy...

    Ale ja mam żarówki świecące od około 12 lat. :)

    Halogenowe -- halogenki łapią pary wolframu i oddają je żarnikowi.

    Niby leżący na stole ołówek promieniuje tez w widzialnym światłem,
    ale tego światła daje mało. :) Dzwonkowaty rozkład (jak rozkład
    prawdziwy dysków padania) szczytuje w temperaturze świecącego
    przedmiotu.

    BTW -- Kawecki kiedyś pierdolił o tym, co wg niego jest MTBFem.
    Tylko artyści (pl.rec.ASCII-art) poprawnie rysowali rozkład
    padania dysków. Nic dziwnego -- potrafili rysować w ogóle. :)

> [...]

    względy technologiczne, ale docelowo wszystko
    > ukierunkowane jest na to by go wymieniać raz na pare lat..

    To głupi pogląd głupich urzędników. Grecy pokazali, gdzie mają takich mądrali.

    Żarówka półwieczna to wyzwanie. LEDka? -- zwyczajność.

> [...]
    > allegro, ale są tak tanie, że koszty wystawienia aukcji, czasu jest większy od
    samego 5-letniego napędu ;) Nie jestem w stanie

    I dużo masz takich pięcioletnich? ;) Piramidka z 3 sztuk?
    15 lat temu IMO nie było tych napędów. :)

    > trzybania backuów na DVD lub nawet BR, więc napęd używany jest od święta...

    IMO nagrywarka we współpracy z młotkiem jest niezniszczalna.
    Natomiast używana w zastępstwie młotka może istotnie paść szybko. :)

    Ja mam i nagrywarki, i młotki. :) I wbijam gwoździe kombinerkami, nie nagrywarką. ;)

    I wiesz co? -- bestialskie kombinerki wyglądają po latach jak nowe...
    Ale i nie kosztowały 3 złotych (jak dzisiejsze) lecz kosztowały ze 3 dychy. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'