  • 21. Data: 2013-09-04 10:47:29
    Temat: Re: "Napromieniowane" maszyny z Japonii
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ciemny" napisał w wiadomości grup
    > Dnia Tue, 3 Sep 2013 13:35:17 -0700 (PDT), k...@g...com

    >Kontener czy inny pojemnik z towarem przejeżdża na granicy UE
    >przez bramkę radiometryczną o np. taką:
    >http://km.lhs.pl/LHS/s/0.9/DSA13299.jpg
    >http://km.lhs.pl/LHS/g/0.9/

    I w porcie i na przejsciach drogowych tez _wszystkie_ przez takie cos
    przejezdzaja ?
    I kontener nie stlumi promieniowania ?

    Hm,
    http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,13552324,Radi
    oaktywna_czesc_samolotu_zatrzymana_na_granicy.html
    http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,48726,9419098,Ala
    rm_na_granicy__Promieniowanie_wykryte_w_toalecie.htm
    No no, jestem pod wrazeniem.

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Celnicy-zatrz
    ymali-na-granicy-radioaktywna-maszyne-rolnicza,wid,8
    495888,wiadomosc.html
    A to to juz mnie zaskoczylo bardzo, bo przyzwyczailem sie ze raczej sa
    demontowane przejscia wewnatrzunijne. I o celnikow tam trudno.

    Ale w 2006 moze jeszcze dzialalo ... czy schowane gdzies w asfalcie ?

    I widac wyciagnelismy nauke z amerykanskich bledow
    http://www.relpol.pl/pl/Wiadomosci/Aktualnosci/Kolej
    na-bramka-radiometryczna-SMP-zainstalowana-na-zlomow
    isku.

    J.

  • 22. Data: 2013-09-04 11:55:09
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 4 września 2013 10:47:29 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >
    > http://www.relpol.pl/pl/Wiadomosci/Aktualnosci/Kolej
    na-bramka-radiometryczna-SMP-zainstalowana-na-zlomow

    Coś z tym pilnowaniem jest bo na początku tego roku w Łodzi na duże złomowisko wpadło
    wojsko, policja i paru cywili. Talibowie od złomu coś radioaktywnego przytargali.
    Promieniowanie było bardzo małe. I to może zastanawiać skąd jakieś służby wiedziały.

  • 23. Data: 2013-09-04 18:47:38
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F napisał:
    > Hm,
    > http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,13552324,Radi
    oaktywna_czesc_samolotu_zatrzymana_na_granicy.html

    Domyślam się, że przyczyną mogła być radioaktywna, świecąca farba na
    wskaźnikach. Źródłem promieniowania jest rad, konkretniej izotop Ra226,
    emitujący przede wszystkim promieniowanie alfa o małej przenikliwości
    ale dużej energii i śladowe ilości beta oraz gamma, które już można
    wykryć z większej odległości. Zwłaszcza gamma, bo beta jest tłumione
    przez np. folię aluminiową. Czułość tych urządzeń musi być niesamowita,
    czyli detektory scyntylacyjne.
    Maciek

  • 24. Data: 2013-09-04 20:17:52
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message
    > pochodzący z Japonii, gdzie doszło do skażeń/napromieniowania jakiegoś
    > obszaru przy okazji tsunami.
    > metody, aby takiego testu dokonać?
    > A co się przejmujesz napromieniowaniem? Napromieniowanie jest groźne dla istot
    > żywych, bo uszkadza DNA, natomiast traktorek jest ze stali, promieniowanie
    > przez niego przejdzie i już.
    > Co innego, gdyby był skażony pierwiastkami radioaktywnymi, wtedy sam by
    > promieniował! Ale z takiego traktorka i tak da się je zmyć, więc w zasadzie
    > problemu też nie ma.

    jak mu go zatrzymaja celnicy a potem zostanie zutylizowany jako radioaktywny
    odpad to koszty tej szopki beda splacaly jeszcze jego wnuki

  • 25. Data: 2013-09-04 20:20:00
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message
    > jak mu go zatrzymaja celnicy a potem zostanie zutylizowany jako radioaktywny
    > odpad to koszty tej szopki beda splacaly jeszcze jego wnuki

    wroc, wlasnie doczytalem ze kupuje od kogos na miejscu

  • 26. Data: 2013-09-04 22:06:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F napisał:
    oaktywna_czesc_samolotu_zatrzymana_na_granicy.html

    >Domyślam się, że przyczyną mogła być radioaktywna, świecąca farba na

    Pierwsze podejrzenie.

> [...]
    >które już można wykryć z większej odległości. Zwłaszcza gamma, bo
    >beta jest tłumione przez np. folię aluminiową.

    A tu mamy obudowy tych zegarow i caly samochod

    >Czułość tych urządzeń musi być niesamowita,

    Tak by wygladalo ... ale co - za czule, czy te zegary to spod
    Czernobyla ?

    Bo jesli przeszlo przez samochod ... kierowca nie powinien do szpitala
    sie udac ?

    J.

  • 27. Data: 2013-09-04 22:15:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >coś >radioaktywnego przytargali. Promieniowanie było bardzo małe. I
    >to może zastanawiać skąd jakieś służby wiedziały.

    Ale chyba nie unijne, tylko amerykanskie obawy
    http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article
    ?AID=/20111017/CHELM/624115659

    rok 2011, czyli jeszcze stosunkowo niedawno granice nie byly tak
    pilnowane.

    J.

  • 28. Data: 2013-09-04 22:35:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >beta jest tłumione przez np. folię aluminiową. Czułość tych urządzeń
    >musi być niesamowita, czyli detektory scyntylacyjne.

    Cos znalazlem
    http://www.relpol.pl/pl/Oferta/Produkty/Systemy-Stac
    jonarnych-Monitorow-Promieniowania/Kontrola-pieszych
    -lub-pojazdow-promieniowanie-gamma-neutronowe/(tab)/
    5

    Detektor gamma - plastik organiczny - objętość aktywna 5 l x 1
    Detektor neutronowy He-3 lub zamiennik zapewniający analogiczne
    wykrywanie

    Wykrywalnosc
    Pu-239 1,6 g
    Pu- 239 (4 cm Pb, gamma 1%) 120 g
    U-235 (HEU) 60 g

    Nie, farby na wskazowkach to to nie wykrylo :-)

    A masa ... kolumna pomiarowa 140kg. Nie, 5 litrow plastiku
    scyntylacyjnego tyle nie wazy :-)
    Panel operatorski 16 kg ...
    Albo te kolumny musza byc ekranowane olowiem od zewnatrz ... albo
    wykonanie wojskowo-pancerne.
    Albo waga napromieniowana byla :-)

    J.

  • 29. Data: 2013-09-04 23:09:33
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-09-04 22:15, J.F pisze:
> [...]
    ?AID=/20111017/CHELM/624115659

    > rok 2011, czyli jeszcze stosunkowo niedawno granice nie byly tak pilnowane.

    Albo wykaszanie konkurencji:) Świerk pracuje(pracował) nad jakimiś
    ciut lepszymi bramkami.

    pzdr
    bartekltg

  • 30. Data: 2013-09-04 23:27:15
    Od: s...@g...com

    Dziękuje jeszcze raz za wyjaśnienia i może doprecyzuje swój poprzedni post, żeby
    jakiś narwaniec się znowu nie denerwował;
    Chodziło mi o to, że nawet gdyby taki radioaktywny sprzęt przeszedł jakiś cudem
    wszelkie kontrole w urzędach celnych, co wydaje się mało prawdopodobne w świetle tego
    co Państwo mówicie, to jeszcze skoro dealer takich używanych maszyn przeprowadza w
    Polsce ich gruntowny przegląd, czyli rozkręca, wymienia oleje i płyny, czyści i myje,
    to te zabiegi "odkażają" ewentualną radioaktywność, jeśli dobrze rozumiem?