    From: Wmak <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Naziemna TV cydrowa
    Date: Wed, 4 Nov 2009 10:27:28 -0800 (PST)

    A ja mieszkam w wielkim betonowym bloku na Dolnym Mokotowie.
    Kierunek na PKiN mam przez przekątną tego bloku, więc powiesiłem na
    balkonie najmniejszą siatkę, bez wzmacniacza, w dodatku podłączyłem
    symetrycznym kablem, by się drzwi balkonowe na nim szczelnie zamykały.
    Antenkę wycelowałem na Łazy - niestety zasłaniane w odległości ok 100m
    przez wielki budynek, znacznie wyższy niż mój balkon.
    Odbiór kanałów analogowych z Łaz bardzo marny - silne odbicia - nie do
    oglądania.
    Kanały z PKiN - same zaśnieżone "duchy".

    Za to odbiór cyfrówki na tej siateczce bez zarzutu.
    Przy prymitywnej antenie pokojowej kapryśnie - zrywa przy chodzeniu po
    pokooju.

    Inna lokalizacja - ul Ludna na Powiślu, na parterze, telewizor przy
    oknie na południe, na dachu 10-letnia antena Yagi wycelowana na
    pólnocny zachód, widzi iglicę PKiN - analogowe kanały z pałacu OK, z
    Łaz źle - DVB-T (pewno z Pałacu) idealnie.
    Nawet po zastąpieniu anteny śrubokrętem wetkniętym w gniazdo
    telewizora dało się oglądać TVP HD (wtedy jeszcze nadawali).
    Wniosek - pokrycie sygnałem przynajmniej tej części miasta całkiem
    niezłe.
    Sądzę, że nie należy stosować anten ze wzmacniaczami, bo przesterowany
    wzmacniacz może szkodzić.