  • 1. Data: 2009-11-04 14:58:33
    Temat: Naziemna TV cydrowa
    Od: "ici" <i...@p...onet.pl>

    Witam,
    krótkie pytanko:
    Czy okolice Warszawy są opromieniowane TV sygnałem cyfrowym naziemnym?
    Ponoć naz. TV cyfr. uruchomiono testowo w kilku większych miastach już we
    wrześniu.
    Problem w tym, że nie wiem czy nowy TV który podobno ma wbudowany odbiornik
    DVB-T / MPEG-4 jest nie halo, czy po prostu nie ma sygnału?
    Odbiór analog OK, sygnał antenowy silny. Kanałów cyfr nie widzi
    (auto/ręczny).
    Jaki kierunek nadajnika?
    Philips 37PFL5603D/10, firmware z 4.02.2009.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    ici

    4573 (20091104) __________

  • 2. Data: 2009-11-04 15:32:28
    Temat: Re: Naziemna TV cydrowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Polskim odpowiednikiem TV cydrowej jest chyba TV jabolowa.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2009-11-04 17:46:13
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jaki kierunek nadajnika?

    http://www.acme.com.pl/dvb-t/wawa.html
    Transmisja cyfrowa ma niestety te wade, ze albo jest "zasieg", albo nie
    ma. Jak nie odbierze calej ramki/pakietu, czy jak sie to zwie, to nic
    nie wyswietli i juz. W analogu zawsze cos tam zlapie, najwyzej bedzie
    "sniezyc", nie bedzie koloru itp.
    Zalezy jakie okolice naszego miasteczka, u mnie na Ursynowie na dlugiej
    Yagi odbieram jako tako. Musialem dac Yage, bo tylko tak moglem dobrze
    wycelowac miedzy blokami na Palac Stalina. Zwykla zdezelowana siatkowa
    dawala dobry sygnal analogowo, ale do DVB-T byl za slaby.
    Z Laz nic nie lapalo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2009-11-04 18:13:13
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Pawel O'Pajak wrote:

> [...]
    > wycelowac miedzy blokami na Palac Stalina. Zwykla zdezelowana siatkowa
    > dawala dobry sygnal analogowo, ale do DVB-T byl za slaby.

    nie za słaby, tylko wzmacniacz anteny siatkowej wprowadza znaczne
    zniekształcenia fazowe, a tego DVB-T wyjatkowo nie lubi.

    Waldek

  • 5. Data: 2009-11-04 18:27:28
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    A ja mieszkam w wielkim betonowym bloku na Dolnym Mokotowie.
    Kierunek na PKiN mam przez przekątną tego bloku, więc powiesiłem na
    balkonie najmniejszą siatkę, bez wzmacniacza, w dodatku podłączyłem
    symetrycznym kablem, by się drzwi balkonowe na nim szczelnie zamykały.
    Antenkę wycelowałem na Łazy - niestety zasłaniane w odległości ok 100m
    przez wielki budynek, znacznie wyższy niż mój balkon.
    Odbiór kanałów analogowych z Łaz bardzo marny - silne odbicia - nie do
    oglądania.
    Kanały z PKiN - same zaśnieżone "duchy".

    Za to odbiór cyfrówki na tej siateczce bez zarzutu.
    Przy prymitywnej antenie pokojowej kapryśnie - zrywa przy chodzeniu po
    pokooju.

    Inna lokalizacja - ul Ludna na Powiślu, na parterze, telewizor przy
    oknie na południe, na dachu 10-letnia antena Yagi wycelowana na
    pólnocny zachód, widzi iglicę PKiN - analogowe kanały z pałacu OK, z
    Łaz źle - DVB-T (pewno z Pałacu) idealnie.
    Nawet po zastąpieniu anteny śrubokrętem wetkniętym w gniazdo
    telewizora dało się oglądać TVP HD (wtedy jeszcze nadawali).
    Wniosek - pokrycie sygnałem przynajmniej tej części miasta całkiem
    niezłe.
    Sądzę, że nie należy stosować anten ze wzmacniaczami, bo przesterowany
    wzmacniacz może szkodzić.

  • 6. Data: 2009-11-05 09:32:54
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Nov 5, 1:46 am, Pawel O'Pajak <o...@g...pl> wrote:
    > Zwykla zdezelowana siatkowa
    > dawala dobry sygnal analogowo, ale do DVB-T byl za slaby.

    Jak byś wywalił z niej wzmacniacz, to by hulało, aż miło.
    Analog był odporny na syfne wzmacniacze, najwyżej kolory się
    rozjeżdżały, natomiast cyfra często obędzie się bez wzmacniacza...

    Marek

  • 7. Data: 2009-11-05 09:36:41
    Od: "ici" <i...@p...onet.pl>

    Dzięki za podpowiedzi.
    Serwis Philipsa uświadomił mnie, że sprzedawca wcisnął mi kit z tym MPEG-4.
    Ten model posiada tylko MPEG-2, więc niczego nie zobaczę bez odp. karty.
    Następne pytanie, gdzie taką kartę MPEG-4 =>MPEG-2 kupić?
    Na Allegro znalazłem 1 szt., ale niekompatybilna.
    Jakie kryteria kompatybilności z moim modelem?
    Z góry dziękuję za pomoc.
    ici

    4574 (20091104) __________

  • 8. Data: 2009-11-05 11:56:53
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jak byś wywalił z niej wzmacniacz, to by hulało, aż miło.

    Ta yagi tez ma wzmacniacz, co do jakosci jednego i drugiego wypowiedziec
    sie nie moge, w.cz. to dla mnie juz magia nie elektronika;-), a i
    pomierzyc nie mam czym.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2009-11-05 12:26:27
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "ici" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na Allegro znalazłem 1 szt., ale niekompatybilna.
    > Jakie kryteria kompatybilności z moim modelem?

    No...
    To ja bym sprzedawcy wcisnął odbiornik (niezgodność z umową).

    Włodek

  • 10. Data: 2009-11-05 14:20:45
    Od: "ici" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > MPEG-4.
    >>
    > No...
    > To ja bym sprzedawcy wcisnął odbiornik (niezgodność z umową).

    Tak też zrobiłem.
    Wcisnął mi także Plazmę w miejsce LCD, połapałem się w domu, po katalogach.
    Nawet się specjalnie nie zdziwił jak mnie zobaczył.
    Od ręki wymienił Philipsa na Panasonica Vera, dołożył akcesoria czyszczące i
    rabacik.
    W rezultacie CYFRA odpaliła za pierwszym razem, nawet bez studiowania
    instrukcji.
    Antena typu "suszarka do naczyń" ze wzmacniaczem ok. 40dB (chyba?),
    zwrotnica R/TV, rozszycie galwaniczne na 2 gniazda, drugie gniazdo bez
    terminatora. Na razie hula aż miło.
    Mimo że wiem co chciałem kupić, to jestem pod wrażeniem jakości obrazu.
    Jak gdzieś zarobię parę złotych, to i sobie kupię.

    Trzeba uważać na:
    - sprzedawców, szczególnie w dużych sklepach, wciskają kit żeby wyzbyć się
    staroci.
    - pudła kartonowe, powinno być zapakowane fabrycznie.

    Pzdr.
    ici

    4575 (20091105) __________