    From: Pink <P...@W...op.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Neostrada siedliskiem wirusów sieciowych
    Date: Sat, 19 Aug 2006 21:26:30 +0200

    Dnia 2006-08-19, o godzinie 18:28:56, użytkownik *Marcin Ciesielski*
    napisał(a) w wiadomości: <news:46245601.NiQMzDFs0y@Marcin_Ciesielski>

    > Czy sytuacja z liczbą ataków wirusów sieciowych w Neostradzie wygląda _aż
    > tak_ źle w całym kraju, czy to może Bydgoszcz jest feralna?

    Nigdy nie spotkałem się aż z takimi problemami, a Neostradę mam od 2,5 lat.
    Owszem, jest całkiem sporo prób połączeń na port 445, ale nie obciąża to w
    widoczny sposób łącza lub systemu.

    > Dlaczego pakiety kierowane na porty charakterystyczne dla wirusów nie
    > mogłyby być po prostu blokowane przez TPSA w Neostradzie?

    Bo byłoby to głupie
    Najpierw uznają za niebezpieczny port 445, a później każdy inny, po którym
    leci najwięcej danych i tym sposobem zostanie jedynie "bezpieczny" port 80.
    Poza tym ma czegoś takiego jak "porty charakterystyczne dla wirusów".
    A ja nie po to płacę ciężkie pieniądze, żeby ktoś decydował za mnie, co
    jest dla mnie lepsze.

    Pink