  • 1. Data: 2009-01-01 13:57:16
    Temat: Re: Netbooki Asusa ( EEE PC ) - parę rzeczy mnie intryguje
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
    > Dobrze że napisałeś IMO. Bo ja uważam że wielkośc ekranu laptoka
    > zależy od potrzeb. Ja np. mam 17 cali bo potrzebuję mieć dość dużo
    > danych na ekranie i pełną numeryczną klawiaturę bo jej dośc

    To dlaczego nie kupiłeś stacjonarnego komputera?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 2. Data: 2009-01-01 20:24:38
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 14:57:16 +0100, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >To dlaczego nie kupiłeś stacjonarnego komputera?

    Stacjonarnych to ja mam tylko w domu w sumie 4 sztuki realizujące
    różne zadania. W robocie pod opieką w sieci lokalnej grubo ponad pół
    setki. Zdalnie jeszcze więcej. Natomiast potrzebuję często do wygodnej
    pracy w wielu miejscach dużego ekranu i pełnej klawiatury - dlatego
    zamieniłem laptoka z ekranem 14 cali na 17-tkę - bo jest to dla mnie
    wygodne. Dla mnie ten laptok nie jest zastępnikiem kompa stacjonarnego
    w jakiejś konkretnej lokacji - służy mi do pracy w wielu miejscach. Po
    prostu nie jest to zastępnik komputera domowego jak wiele maszyn z
    takim ekranem. Często robi za np. jako serwer do testowania lokalnie
    różnych rzeczy. A i jako system kliencki jest to wygodne. Odpal sobie
    obok siebie np. 7-8 terminali znakowych na małym ekranie by obserwować
    jednocześnie co sie dzieje na tylu maszynach - tu naprawdę duży ekran
    się przydaje. Wiesz - ja z drugiej strony mam np. 8 maszyn na jednym
    monitorze (15 cali) i klawiaturze przez KVM-a - tylko że tam nie
    potrzebuję równoczesnie mieć na ekranie wszytkich terminali. Po prostu
    dobieram sobie maszyny do zadań jakie mam wypełniać.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2009-01-01 21:29:42
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> zwrócił błąd:
> [...]
    > potrzebuję równoczesnie mieć na ekranie wszytkich terminali. Po prostu
    > dobieram sobie maszyny do zadań jakie mam wypełniać.

    Tak przez ciekawość, jaki to KVM? W sumie potrzebny mi tylko do trzech
    kompów, ale to tak drogi szajs jak za swoje możliwości że chętnie bym
    wziął jakiegoś lepszego, żeby się później nie psuł bez końca.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 4. Data: 2009-01-01 22:09:36
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 1 Jan 2009 16:29:42 -0500, Saiko Kila
    <f...@p...vqrn.arg.cy> wrote:

> [...]
    >kompów, ale to tak drogi szajs jak za swoje możliwości że chętnie bym
    >wziął jakiegoś lepszego, żeby się później nie psuł bez końca.

    A wiesz że nie pamiętam? Siedzi w szafie rackowej nad serwerami. O
    chyba to dokładnie ten:
    http://www.meditronik.com.pl/doc/komp/kvm_ps2_8port.
    htm Ostanio też
    dośc dużo pracowąłem na jednym z rackowych modeli ATEN i szlag mnie
    trafiał. Nie wiem kto wpadł na pomysł by długi Backspace podzelić na
    pół i z prawej części zrobić ScrollLock. Skończyło się na pracy via
    ssh i VNC a uzyciu konsoli tylko do wstępnej konfiguracji.
    W domu używam takiego:
    http://www.edimax.pl/pl/produce_detail.php?pd_id=90&
    pl1_id=6&pl2_id=31
    ale go nie polecam - nie chce prawidłowo współpracować ze starą
    klaiwaturą bezprzewodową Logitecha Cordless iTouch Keyboard z 2000
    roku. Musiałem wymienić kalwaiturę mimo że nadal w 100% sprawna. Przez
    ponad 2 lata używałem takiego:
    http://www.profipc.pl/kvm/kvm_cs_62a.php ale miał tylko 2 porty a ja
    czasami potrzebuję podpiąc trzeci i czwarty komputer wiec musiałem
    zmienić. Problemem też jest czasami to że nowsze płyty potrafią nie
    mieć portów PS/2 a wyłącznie USB - ale chyba ptzyjdzie czas za czymś
    takim sie rozejrzeć bo komp z którego klepię ma tylko PS/2 dla
    klawiatury. A 2 myszki na stole to za dużo ;-)

    Zdrówko

  • 5. Data: 2009-01-01 23:14:43
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

> [...]

    > takim sie rozejrzeć bo komp z którego klepię ma tylko PS/2 dla
    > klawiatury. A 2 myszki na stole to za dużo ;-)

    Dziękuję, coś tam sobie wybiorę, może nawet na dwa kompy tylko. Akurat
    dla mnie dwie myszy są w porządku, wolałbym nawet trzy :)