    From: "Zboj" <z...@m...dot.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Nie lubimy darmowego netu?
    Date: Tue, 12 Jul 2011 15:08:00 +0200

    > Ale trzeba zaczac od dyskusji, a jezeli o nie chodzi i o polski
    > internet, to wlasnie polip jest jak najbardziej wlasciwa grupa.
    >
    > Poza tym, UKE tez tutaj zaglada...
    >
    > --
    > Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    Pewnie masz rację, tylko... mało kto później z tych różnych dyskusji tworzy
    realne dokumenty i angażuje jakikolwiek czas na potrzebne działania. Mimo
    wszystko uwielbiamy gł. dyskutować. Clue w tym, żeby na tym nie kończyć.

    Przykład konkretny (niestety, personalny, bo jak inaczej?) - w ciągu mniej
    więcej ostatniego m-ca wyszły z KIKE 3 oficjalne stanowiska do MI oraz UKE.
    Niektóry miały wsparcie w dyskusjach i mailach, inne powstały w bardzo
    skromnym gronie. Choć wszystkie zdają się dot. istotnych kwestii branżowych,
    które m.in. takich oficjalnych stanowisk wymagają. Niestety, nawet po
    najciekawszej dyskusji - ktoś musi temat ubrać w podsumowanie i to
    podsumowanie zaadresować. Można i warto zadać trudne pytanie - ile osób w
    tej dyskusji przygotowało w ciągu ostatniego roku jakiekolwiek oficjalne
    wystąpienie omawianego typu - nie we własnej sprawie, a w interesie branży?
    I nie chodzi mi o licytację, a o dotknięcie ważnej kwestii - nie można tylko
    sobie na newsach i polipach gadać i czekać na dzałania innych. Lub może ktoś
    coś przeczyta i z tego będzie efekt. To po prostu za mało. I wszyscy o tym
    wiemy. Dlaczego więc... tak mało naszych spraw, które nas emocjonują
    przecięz i dotyczą biznesowo, przekuwanych jest na nasze włąsne dokumenty i
    opracowania? O tym też trzeba wreszcie zacząć rozmawiać. Samo się nie zrobi.

    Pozdrawiam,

    Piotr Marciniak (ISP/KIKE)