  • Data: 2014-09-01 20:05:28
    Temat: Re: Nie ma to jak chmura
    Od: atm <...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-09-01 19:50, Pszemol wrote:
    > "atm" <...@v...pl> wrote in message
    >
    > Piszesz tak, jak by problem dotyczył tylko Hollywood...
    > Zrozum, że oszust wszędzie widzi oszustów wokoł siebie: człowiek
    > uczciwy nie widzi potrzeby na te wszystkie zabezpieczenia, klucze,
    > szyfry, hasła - nie widzi potrzeby na zabezpieczanie się na wszystkie
    > strony i często nie jest to efekt "głupoty" a raczej dobrego serca
    > i niewiary w diebelstwo ludzi którzy za sport mają udupić innych ludzi.

    Taaaa, dorzuc do tego pietnowanie wlascicieli legalnie kupionego softu.
    Po kilku instalacjach/odinstalowaniach pod rzad wyskakuje monit z prosba
    o telefon do firmy produkujacej soft....

    > I uważasz że to jest niemądre? Miałeś jakieś dzieci? Jesteś w stanie
    > przewidzieć wszystko co wpadnie do głowy 6-latkowi któremu dałeś
    > na chwilę telefon aby sobie pograł w myszki czy kulki czy co tam jeszcze?
    > Wiedząc że programiści appek do smarfonów często samą apkę dają
    > za friko a pieniądze zbierają po tym jak już się user w nałóg wprawi
    > i aby przeskoczyć level masz 5zł aby kupić sakiewkę diamentów
    > potrzebną do zabicia smoka następne 5zł itp, itd...

    Ok, takie zabezpieczenie uwazasz za madre, ale juz wymuszenie bardziej
    zlozonego hasla jest juz bzdura? Why? Po czym strzelasz hiperbola, ze to
    nie KGB ze 128 znakami w hasle... Do przecietnie sensownego
    zabezpieczenia potrzeba zdecydowanie mniej znakow. Ale spoko, moze sie
    okazac, ze jak w przypadku hasla zakupowego niebawem latka wprowadzi
    zabezpieczenie w postaci obowiazku podania duzych i malych liter, cyfr i
    znakow diakrytycznych.

    > Nie wmawiaj mi że bronie Apple.
    > Nie mówię "było tak czy tak".
    > Raczej zauważam że było napisane: NIE WIEMY JAK BYŁO.
    > A potem widzę że piszesz że chmura taka czy owaka, że Apple taki i owaki.
    > Więc piszę "mogło też być tak..."
    >
    > To nie jest obrona tylko raczej próba otwarcia Ci oczu na to, że wyobraźnia
    > Ci nie dopisała i widzisz tylko jedną stronę medalu.

    Ok, od poczatku:

    "Wygodna i....dostepna dla innych: "

    "Dokladnie i takie przypadki pokazuja wyraznie, ze trzeba byc naiwnym
    ufajac zapewnieniom usugodawcow o zastosowanych zabezpiecznieniach.
    Co do chmury Apple'a - oni chyba wczesniej uzywali Azure od MS?
    Nie wiem czy teraz juz w pelni korzystaja z wlasnych rozwiazan?"

    "W tej chwili jeszcze zadnen z duzych graczy (w tym wypadku Apple)
    jeszcze sie nie wypowiedzial. Chyba jednak zgodzisz sie, ze ciezko
    uwierzyc w wersje, ze 100 celebrytow mialo na tyle beznadziejne hasla,
    ze dalo sie je "odgadnac" brute forcem? Jesli jednak przyjac ten
    scenariusz to tez swiadczy o slabych zabezpieczeniach - uzytkownik a
    szczegolnie uzytkownik sprzetu Apple powien byc zabezpieczony odgornie
    przed wprowadzeniem zbyt prostego do zlamania hasla. "

    Gdziez to tak podle osadzilem Apple i podziabalem je widlami?