  • Data: 2019-03-26 12:08:55
    Temat: Re: Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 26 marca 2019 10:24:19 UTC+1 użytkownik d...@w...pl napisał:

    > To ile m^3 tak podgrzewają?

    Z 5kWh dziennie musisz przyjąć jak grzejesz CWU prądem

    > U mnie woda grzana jest ciepłem z sieci miejskiej i - co też jest ciekawe - zwykle
    w pierwszym półroczu wychodzi ok. 14zł/m^3, a w drugim ok. 12zł/m^3.
    > Tu tak samo wraca temat "normalnej" rodziny - my we trójkę >zużywamy ok. 40m^3
    ciepłej wody rocznie.

    W przybliżeniu przyjmuje się, że jedna osoba zużywa 50 l wody o temperaturze 40°C w
    ciągu doby więc trochę poniżej średniej jesteście

    > Więc jednak dom - luksus kosztuje.

    Bardzo porównywalnie z mieszkaniem w bloku
    Za 38 metrowe mieszkanie w bloku płaće rocznie 3000zł opłat do wspólnoty+ prąd +
    ogrzewanie
    Za 200m2 dom płacę 268zł podatku rocznie+ 3000zł za ogrzewanie+2500zł za prąd+1500zł
    wodę

    > Za zeszły rok za 72m^2 mieszkanie w bloku zapłaciłem za ogrzewanie 468zł - z czego
    288 to opłata stała, rozliczana niestety z m^2, a nie ze zużycia. Samo ciepło 180zł.

    > Ale jeśli już mówimy o takich kwotach to co się dziwić tysiącowi niedopłaty? Pompa
    ciepła przy mrozie przestaje działać.

    Niekoniecznie
    https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topic/pl.mis
    c.budowanie/e4Mgx13Rys8
    1600zł rocznie za grzanie+cwu dla 160m2 domu
    Inni użytkownicy PC płaća podobnie, gazownicy ok 3tysza 200m2 domu