  • Data: 2019-09-15 10:16:59
    Temat: Re: Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 14 września 2019 21:07:42 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    weekend nabija się tylko licznik "nocny") za pierwsze 5 miesięcy proporcja dzień/noc
    55%/45%, więc na zmianie na G12W nie stracę.
    > Też ma G12w i wychodzi mi 39% / 61% ale się bardziej staramy, wszystko
    > energożerne puszczamy w tańszym czasie :) Dlatego średnia cena kwh
    > wychodzi mi 50gr ze wszystkimi opłatami przy rocznym zużyciu rzędu 3300kwh.

    Takie wyliczanie średniej za kWh to jak RRSO dla kredytu - chociaż oczywiście podałeś
    roczne zużycie, więc można już jakoś porównywać.
    Ale np. 3300kWh/0,50gr za kWh daje średni miesięczny rachunek ok. 138zł - więc jak
    ktoś ma rozliczenie co miesiąc, co w DC kosztuje prawie 28zł, to koszt skoczy mu o
    16%, do 58gr/kWh.

    Ogólnie na przejściu z G11 na G12W raczej nikt nie straci, więc można polecać w
    ciemno, ale czy da się coś zyskać to bardzo zależy.
    Zapewne przy "elektrycznej" wodzie i/lub ogrzewaniu naprawdę duźo.
    Ale w bloku jednak niewiele - bo w domku to i pralkę puścisz w nocy, a w bloku
    najwyżej zmywarkę.

    No i są też różne G12W - w DC nie ma "nocnego okienka" 13-15, więc już sama proporcja
    dzień noc jest gorsza - nie 42/58%, a tylko 48%/52%.
    Oraz u poszczególnych operatorów różnią się proporcje cen dzień/noc - i za prąd i za
    dystrybucję.
    Więc każdy musi sobie sam policzyć.

    W domku z grzaniem wody pewnie da się uzyskać 40%/60%, w bloku raczej najwyżej "moje"
    55%/45% - szczególnie z elektryczną kuchnią.

    przyszedł list: z uwagi na ustawę pinokiowo-prądową opłata handlowa za 6-miesięczny
    spada do wysokości za 12-miesięczny. Czy zmienia się za 12-miesięczny nie podali -
    ale teraz i tak zacznę pierwszy dopiero.

    > Się nie opłaca, 6-miesięczny jest najtańszy.

    To też zależy gdzie.
    W DC przy G12W 6-mies. to 5,95zł/mc a 12-mies. 3,55zł/mc.
    Niby tylko niecałe 30zł rocznie, ale tak napawdę za nic, jakby do śmieci wyrzucać.
    Przeczytałem jeszcze raz ten list i wyszło, że to żadna zmiana z ustawy, ceny się nie
    zmieniają, a tylko u mnie zmienił się okres.
    Widać mieli listy z drukarni w sprawie pinokio-prądowej, to wykorzystali ;>