  • 11. Data: 2016-10-04 19:48:05
    Temat: Re: Niebieski ekran w samochodzie
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Ale w ktorym aucie to jest obecnie zwykly ekran ?

    http://autoblog24.pl/2015/07/facelifting-audi-a3-201
    6-cyfrowe-zegary/

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2016-10-04 23:33:06
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 4 Oct 2016 17:45:46 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale w ktorym aucie to jest obecnie zwykly ekran ?

    BMW, Passat B8, chyba jakiś Mercedes. Pewnie kilka innych by się
    znalazło.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 13. Data: 2016-10-04 23:56:39
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

> [...]

    >komputera, to jakiś system operacyjny musi tam siedzieć.
    >A jeśli siedzi, to czemu miałoby nie dać się odpalić w trybie konsoli?

    A niby czemu miałby?

    >Zwłaszcza dla serwisu?

    I wydaje ci się, że konsola automagicznie wyskoczy na screenie licznikowym?
    Dobrze się czujesz? Aaaaa.... to kawa-lino, fszysko jasne.

  • 14. Data: 2016-10-05 00:00:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-04 o 23:56, Ghost pisze:

    > A niby czemu miałby?

    Bo się coś zawsze może wykrzaczyć.

    > I wydaje ci się, że konsola automagicznie wyskoczy na screenie
    > licznikowym? Dobrze się czujesz? Aaaaa.... to kawa-lino, fszysko jasne.

    Jeśli konsola to tylko graficzny efekt jakiegoś programu, to nawet
    dziwne by było, gdyby nie byłoby możliwości wykrzaczenia się takiego
    systemu.

    W bankomatach lub w kasach sklepowych już takie screeny nie dziwią.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2016-10-05 02:55:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 3 Oct 2016 23:51:42 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > http://tiny.pl/gwngj
    > Możliwe to jest czy fotomontaż?

    To jest fotomontarz i zegary z ~10letniej Corolli, które oryginalnie mają
    normalne mechaniczne wskazówki.

    Natomiast tak, jest to możliwe w nowych pojazdach które mają elektroniczną
    deskę rozdzielczą, a są już takie modele i pewnie będzie coraz więcej:
    http://d2lupdnmi5p5au.cloudfront.net/i__src91a2e29e9
    e1bb3921d03d5cf1223dff9_par190479b32620e9a66e0a76a5e
    6733764.jpeg

    Raczej świadomie nikt tam konsoli Linuxowej wyświetlał nie będzie, ale
    potencjalnie, w wyniku błędu oprogramowania, może się na takiej desce
    wyświetlić cokolwiek.

    Raczej (przynajmniej na początek) wyświetlaczem będą zarządzać jednostki
    niezależne od sterowania całym samochodem, więc pewnie reszta samochodu
    powinna nadal funkcjonować (a niesprawną deskę szybko postawić na nogi
    jakiś watchdog), ale do końca nie wiadomo :)

  • 16. Data: 2016-10-05 10:38:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-05 o 00:00, Liwiusz pisze:

> [...]
    > systemu.
    >
    > W bankomatach lub w kasach sklepowych już takie screeny nie dziwią.

    To wygląda na konsolę, ale po starcie jądra bez opcji "quiet" - czyli
    przed startem systemu daje na ekran komunikaty startowe - tak, jak
    dawniej start linuksa w poziomie 3.

    Może tryb serwisowy, może staruje po odłączeniu akumulatora, a może
    jeszcze coś innego?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2016-10-05 10:53:53
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > Niby dlaczego?

    Bo się pewnie księgowym nie kalkuluje a może być do tego problematyczne.

    > Skoro te zegary to zwykły ekran lcd, czyli tak naprawdę wyświetlacz
    > komputera, to jakiś system operacyjny musi tam siedzieć.

    Nie musi. Aby zrobić takie zegary na LCDku, wystarczy karta graficzna i
    tani procesor to ogarniający + ewentualnie eeprom na stałe elementy
    grafiki. Inna sprawa, że programista może mieć trochę więcej roboty, ale
    jemu zapłaci się raz ;-)
    Jednak będzie tanio i niezawodnie w porównaniu do stawiania systemu. No
    i nie ma żadnego opóźnienia na start systemu ;)

  • 18. Data: 2016-10-05 11:52:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 04-10-2016 o 17:45, J.F. pisze:

    >Wyświelacz zamiast klasycznych zegarów to zwykły ekran.

    Pytanie brzmialo w ktorych samochodach juz jest taki ekran.
    Bo jesli w zadnej toyocie, to pozostaje fotomontaz :-)

    Masti podal audi model 2016, jerzu kilka ... widac czas sie
    przyzwyczaic.

    P.S. w Priusie jest ambitny, ale to nie prius.

    J.

  • 19. Data: 2016-10-05 16:16:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-05 o 02:55, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > http://d2lupdnmi5p5au.cloudfront.net/i__src91a2e29e9
    e1bb3921d03d5cf1223dff9_par190479b32620e9a66e0a76a5e
    A na kierownicy pod kciukiem touchpad? :-)

    Robert

  • 20. Data: 2016-10-05 17:35:44
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-10-2016 o 02:55, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Natomiast tak, jest to możliwe w nowych pojazdach które mają elektroniczną
    > deskę rozdzielczą, a są już takie modele

    Jeździłem takim Nissanem Qashqaiem, a to dość popularne auto.