    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
    Date: Fri, 1 Aug 2014 13:41:46 +0200

    Użytkownik "GAD Zombie" <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    > Co konkretnie znaczy "odblokujesz telefon"? I z tym rootem? Nieraz tu o
    > tym czytałem, ale w sumie nadal nie do końca rozumiem. To jakaś przeróbka
    > w systemie, trick, czy po prostu coś na zasadzie hasła admina?

    Żeby wgrywać dowolne programy do WP trzeba go odblokować. Pozwala to między
    innymi na tworzenie aplikacji. Biorąc udział w programie developerskim MS
    można telefon odblokować. Tylko program szerszy jest np możliwość
    wystawiania w sklepie. Kiedyś był jeszcze taki minimal, że się tylko dało
    odblokować telefon, by móc sobie samemu robić, ale już nie ma. Tak czy siak,
    oba te odblokowania są na potrzeby aplikacji końcowych w MSIL (skompilowany
    C# np), którymi ciągle zarządza system. A żeby uzyskać dostęp do samego
    systemu trzeba włamać się. Tam pod spodem jest normalny system z takimi
    bibliotekami jak desktopowy, ale nie ma do tego normalnego dostępu. Tym się
    różni Windows Phone od poprzedzającego go Windows Mobile.