  • 1. Data: 2009-01-01 10:29:58
    Temat: Re: Nokia e51, a regulacja i wzmacnianie sygnału Wi-Fi
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2008-12-31 14:44, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Ale rozumiesz, że rzecz materialna nie jest tożsama z sygnałem radiowym?
    > Analogia jest lekko z dupy.

    Mylisz się, jak będę podpierdzielał "złotówki" z Twojego konta prepaid
    to też nie będzie to samo? Kradniesz komuś internet, nie zapłaciłeś za
    niego i tyle. A usprawiedliwianie się, że to na pewno darmowy hot-spot
    sponsorowany przez miasto jest żałosne

  • 2. Data: 2009-01-01 10:49:27
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 11:29:58 +0100, PlaMa napisał(a):

> [...]
    > to też nie będzie to samo? Kradniesz komuś internet, nie zapłaciłeś za
    > niego i tyle. A usprawiedliwianie się, że to na pewno darmowy hot-spot

    A, to trzeba się we wróżkę bawić, żeby wiedzieć jaki jest niezabezpieczony
    hotspot, prywatny, czy publiczny. OK.

    "In all large corporations, there is a pervasive fear that someone,
    somewhere is having fun with a computer on company time.
    Networks help alleviate that fear."

  • 3. Data: 2009-01-01 10:55:30
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

> [...]
    > to też nie będzie to samo? Kradniesz komuś internet, nie zapłaciłeś za
    > niego i tyle. A usprawiedliwianie się, że to na pewno darmowy hot-spot

    OK, niech wam będzie, naprawdę nie mam po sylwestrze siły sprzeczać się o
    to że NIE DA się ukraść publicznie dostępnego sygnału wi-fi. EOT z mojej
    strony.

  • 4. Data: 2009-01-01 10:58:12
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-01-01 11:49, Andrzej Libiszewski pisze:

    > A, to trzeba się we wróżkę bawić, żeby wiedzieć jaki jest niezabezpieczony
    > hotspot, prywatny, czy publiczny. OK.

    już Ci podałem przykład siedzisz w domu i widzisz sieć_maciusia, albo
    nawet głupia neostrada to na 100% nie Twoje. Tłumaczenie się że to
    pewnie darmowy hot-spot jest na poziomie przedszkola.

    Nie wiedziałem czyj to samochód więc przejechałem się nim bo pewnie
    producent jazdy próbne udostępniał? No BŁAGAM!

    Co do argumentu Syrgiusza że to pasmo jest ogólnie dostępne to posłużę
    się następującą analogią:
    Mamy las publiczny, jest publiczny i ogólnodostępny - ALE I TAK NIE MASZ
    PRAWA Z NIEGO DRZEW WYWOZIĆ!

  • 5. Data: 2009-01-01 11:00:11
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-01-01 11:58, PlaMa pisze:

    > Co do argumentu Syrgiusza że to pasmo jest ogólnie dostępne to posłużę
    > się następującą analogią:
    > Mamy las publiczny, jest publiczny i ogólnodostępny - ALE I TAK NIE MASZ
    > PRAWA Z NIEGO DRZEW WYWOZIĆ!

    A tak w ogóle to myślenie że jak coś jest publiczne i ogólnodostępne to
    niczyje więc mogę zrobić z tym, co chcę to mentalnośc poprzedniej epoki.

  • 6. Data: 2009-01-01 11:03:37
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-01-01 11:55, Andrzej Libiszewski pisze:

    > OK, niech wam będzie, naprawdę nie mam po sylwestrze siły sprzeczać się o
    > to że NIE DA się ukraść publicznie dostępnego sygnału wi-fi. EOT z mojej
    > strony.

    niech będzie tylko sowo podsumowania. Nie bierz tego do siebie ale
    wydaje mi się, że kradniesz komuś internet właśnie w taki sposób i
    dlatego szukasz i publicznie głosisz takie usprawiedliwienia. Ze swojej
    strony dorzucę że szkodliwość społeczna kradnięcia internetu przez wifi,
    póki nie zaczynasz ssać przez p2p, grzebać po prywatnych plikach albo
    ssać hardporno, jest znikoma. mimo wszystko to naganne i mimo wszystko
    to kradzież.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 7. Data: 2009-01-01 11:40:33
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 01.01.2009 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:

    > A tak w ogóle to myślenie że jak coś jest publiczne i ogólnodostępne to
    > niczyje więc mogę zrobić z tym, co chcę to mentalnośc poprzedniej epoki.

    Nie, na paśmie publicznym też są przepisy, zarówno na cb (np 4W) na wifi
    masz 100mW czy jakoś tak. O ile mi wiadomo na cb nie można nadawać
    kryptograficznie, na pmr na dodatkowych kanałach można i na wifi można.
    Po publicznym lesie możesz spacerować, ale drewna wywozić nie możesz.
    Jak włączysz cb to masz pretensje że Ci jakiś kierowca tira w głosnik
    wchodzi? Wolno mu.
    A porównania do zawłaszczanie rzeczy materialnych czy nawet wpinania w
    kabel to pomylka w przypadku eteru, tu są jakby inne realia.
    I imo jesli ktos musi złamać choćby podsłuchać pasmo aby ustawić sobie ip
    czy bramę bo brak dhcp, sklonować mac czy wyjąć wep to już podchodzi
    pod włamanie. Natomiast otwarta sieć z dhcp, to hotspot.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 8. Data: 2009-01-01 12:32:39
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "PlaMa" napisał:

    > Co do argumentu Syrgiusza że to pasmo jest ogólnie dostępne to posłużę się
    > następującą analogią:
    > Mamy las publiczny, jest publiczny i ogólnodostępny - ALE I TAK NIE
    > MASZ PRAWA Z NIEGO DRZEW WYWOZIĆ!

    A nazrywać grzybków czy jagódek a nawet, uczciwszy uszy, zrobić siusiu
    można?
    Bo wiesz, on wcale tych drzew alias fal z eteru nie wywozi, celem np.
    napalenia nimi w swoim piecu. ;-)

    JoteR

  • 9. Data: 2009-01-01 14:09:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 11:55:30 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > OK, niech wam będzie, naprawdę nie mam po sylwestrze siły sprzeczać się
    > o to że NIE DA się ukraść publicznie dostępnego sygnału wi-fi. EOT z
    > mojej strony.

    "Kradzież" w tym przypadku to określenie umowne.
    Przepis jest o... sam zresztą już wiesz o czym ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 10. Data: 2009-01-01 14:45:34
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 12:03:37 +0100, PlaMa napisał(a):

    > niech będzie tylko sowo podsumowania. Nie bierz tego do siebie ale
    > wydaje mi się, że kradniesz komuś internet właśnie w taki sposób i
    > dlatego szukasz i publicznie głosisz takie usprawiedliwienia.

    To sobie łaskawie sprawdź adres IP z nagłówka, zanim rzucisz takie
    podejrzenie. Adres jest publiczny, opłacony przeze mnie i dostarczony
    kabelkiem razem z sygnałem TV. W pobliżu jest jeszcze dostępny sygnał wi-fi
    z liveboxa, z zabezpieczeniem WEP, ale wątpię by jakość internetu z tepsy
    mogła dorównać łączu z kablówki.

> [...]
    > póki nie zaczynasz ssać przez p2p, grzebać po prywatnych plikach albo
    > ssać hardporno, jest znikoma. mimo wszystko to naganne i mimo wszystko

    Szkodliwości społecznej w ogóle nie przywoływałem, bo IMO nie ma w ogóle
    przestępstwa przy obecnych unormowaniach. Nullum crimen sine lege.

    Computers don't make errors - What they do, they do on purpose.