    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Norma EN 60601 i urządzenie zasilane z kompa...
    Date: Tue, 24 Nov 2009 18:17:45 +0100

    > 1. W pomieszczeniu musi być niezależne gniazdo zerowania ochronnego,
    > wtedy możesz podłączyć odpowiednim przewodem z obudową. Czyli gniazda z
    > obu stron.

    Nie widziałem po prostu takich "dedykowanych" gniazd, stąd moje pytania
    ;)...

    > 2. Oczywiście, jak masz zasilacz wg EN60601 to masz ustrojstwo
    > "bezpieczne", bo żadne z napięć po stronie pacjenta nie przekracza 42V.
    > Ale uwaga: reszta podłączona do tego komputera nie może mieć kontaktu z
    > brzydkim światem zewnętrznym. Znaczy monitor też musi być wg EN60601.
    > Może okazać się łatwiejsze w sensie normy pociągnięcie zasilania
    > monitora z kompa.

    O masakra :/... monitor według EN60601... co by było, gdybyśmy drukarkę
    potrzebowali?? :P...

    > 3. U nas urządzenie zasilane jest przez USB przez izolowaną przetwornicę
    > 5V -> +- 12V. Mamy na wszelki wypadek możliwość załączania przetwornicy
    > po nagocjacji (przez bit bang FT232R), ale chwilowo jest przełączona
    > jumperem na stałe. Chodzi o to, że urządzenie pobiera z USB 200mA na
    > dzień dobry (400mA max) i przekracza specyfikacje USB, ale komputer, na
    > którym testujemy olewa to serdecznie. W wersji finalnej urządzenie
    > będzie załączane przez komputer dopiero po negocjacji.

    Do włączania nie wystarczy wyjście POWER_ENABLE dostępne na magistrali
    CBUS?? :)...

    > 4. Testy izolacji itp robimy bez komputera. Do testów normalnych
    > bierzemy dowolny komputer, ale mierzone jest wyłącznie nasze ustrojstwo.

    Hmmm... trochę nie rozumiem jak na przykład mierzy się emisję samego
    ustrojstwa ;P... A poza tym - mógłbyś podać gdzie szukać przetwornic
    izolujących. Pisałeś wcześniej, że macie takie na 4kV, a ja takich nie
    znalazłem w "normalnych" sklepach elektronicznych :/... jak byś mógł
    podzielić się też czym izolujecie sygnały, to byłoby super!! ADuM1201
    chyba nie styknie :P... ale spoko, rozumiem, że to Twoja praca (nie
    robisz tego dla hobby) i nie musisz się chcieć dzielić tego typu
    informacjami - jak coś, to nie będę mieć pretensji :)...

    Pozdrawiam
    Konop