    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Date: Sun, 22 Jan 2017 16:30:17 +0100

    W dniu 2017-01-22 o 13:45, Marek pisze:

    > Do dziś łezka się w oku mi kręci, jak wspomnę korespondencję (koło roku
    > 2000) z jakimś przedstawicielem W@P konsorcjum z USA, który nakazywał
    > mi usunięcie ze swojej strony napisu "W@P" (jako linka do strony w
    > wersji wap) bo to była ich zastrzeżona nazwa super hiper technologi,
    > warta miliony $ i nikt nie miał prawa tego użyć....
    > Nie mam pojęcia po co wymyślono taki koszmarek jak wap, skoro htmlem też
    > można było zrobić lekkie strony, kompatybilne ze wszystkim..

    Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze...

    1. Techniczne tumany w jedwabnych garniturach odkrywają Internet.
    2. Myślą sobie - fajnie by było mieć "Internet w komórce".
    3. Idą do inżynierów.
    4. Inżynierowie sobie myślą: zróbmy kosmiczną specyfikację absurdalnie
    prostej rzeczy, to zarobimy miliony proporcjonalne do objętości
    specyfikacji.
    5. Inżynierowie zrobili.
    6. Garnitury zapłaciły i się podniecają papierem, który dostali, który
    ma być przepustką do "bilionów dolarów" z tytułu m-commerce.

    Potem komentarz 6-miesięcy po uruchomieniu WAP-u, kiedy klapa WAP-u
    stała się jasna:

    "Nikt nie chce wydawać setek dolarów w sklepie internetowym na produkt,
    który widzi na czarno-białym ekraniku wielkości znaczka pocztowego."