eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe tarcze a konieczne toczenie › Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
  • Data: 2014-09-03 12:58:58
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:lu6mkm$ck0$1@node2.news.atman.pl...
    > Witam!
    >
    > Pacjent to opel Astra Kombi jeżdżony głównie po mieście (choć akurat u nas
    > na śląsku oznacza to tez autostrady :-)).
    > W kwietniu wymienione tarcze i klocki (wszystkie). W czerwcu zauważyłem że
    > przy prędkościach powyżej 100 i delikatnym naciśnięciu hamulca autko
    > zaczyna szarpać kierownicą i wpada w drgania.
    >
    > Diagnoza mechanik - skrzywione tarcze trzeba przetoczyć.
    >
    > Tarcze zostały przetoczone i pomogło to o tyle że drgania przy delikatnym
    > hamowaniu pojawiały się dopiero przy 140. Minęły dwa miesiące i znowu
    > zauważyłem że pojawiają się już nawet poniżej 100 km/h
    >
    > Mechanik tym razem mówi aby tarcze lepiej wymienić.
    >
    > Możliwe to że tarcze się tak ciągle wichrują? Poprzednie fabryczne
    > starczyły na prawie 100 kkm. Autko jeździ na krótkich trasach więc hamulce
    > nawet nie mają gdzie się porządnie zagrzać. Autkiem jeździ w prawdzie
    > kobieta ale jeździ nim od początku i z poprzednimi tarczami nic się nie
    > działo.
    >
    > Ps. A jeśli trzeba wymienić to jakie warto kupić by nie mieć takich
    > niespodzianek. Nie musza być najtańsze, ale też nie potrzeba rajdowych -
    > ot po prostu solidne by mieć kłopot z głowy na następnych 10 lat.
    >


    Przyczyną bicia przy hamowaniu może być:
    - słaby materiał tarcz
    - wjeżdżanie na rozgrzanych tarczach w kałuże
    - niewyważone koło
    - uszkodzona felga lub opona
    - usterki w zawieszeniu - luzy, słabe amortyzatory
    - skrzywiona piasta
    - niedokładny montaż tarcz bez usunięcia nierówności i zabrudzeń na piaście
    - skrzywiony zacisk.

    Miałem przypadek w swoim samochodzie, że tarcze markowe biły po przejechaniu
    2000 km. Po dwóch wymianach tarczy mechanik zmierzył bicie piasty i zalecił
    jej wymianę. Problem bicia przy hamowaniu ustąpił.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: